نسخه چاپی

علامه‌ای كه روزه را با بوسه زدن بر ضریح اهل بیت(ع) باز می‌كرد

آیت الله حسینی بوشهری گفت: علامه طباطبایی همیشه مقید بودند كه نزدیك غروب حرم كریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) باشند و وقتی به حرم می رسیدند بر ضریح حضرت بوسه می زدند و پس از آن روزه خود را باز می كردند.

آیت الله حسینی بوشهری در برنامه ضیافت شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت: همان طور که در رابطه با ورود به مکانهای خاص آداب خاص است در ورود به زمانهای خاص نیز آداب خاصی وجود دارد ماه رمضان نیز عید اولیاء الله است لذا هر چه ادب ورود این ماه را بیشتر رعایت کنیم بهره مندی مان از این ماه بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اگر ما روی این ماه حساب باز کرده و با توجه وارد این ماه بشویم مسلما از برکاتش نیز بیش از پیش برخوردار خواهیم شد. این ماه مبارک دارای دو قوس می باشد یک قوس، قوس نزول است و یک قوس نیز قوس صعود است قوس نزول همان نزول قرآن می‌باشد و قوس صعود نیز مربوط به صعود و اوج انسان است.

این استاد حوزه بیان داشت: اولین سفارشی که در رابطه با ادب ورود به ماه رمضان توصیه شده است بحث توبه است، زیرا اگر فردی آلوده باشد نمی تواند در این ماه رابطه عبد و رب را ایجاد کند در این ماه رب باید عبد را به رسمیت بشناسد و این زمانی صورت خواهد گرفت که عبد خودش را آماده کند و نوعی پاکی در خود ایجاد کرده باشد.

وی تأکید کرد: از دیگر مواردی که برای وارد شدن به این ماه عظیم بسیار مهم می‌باشد این است که سعی کنیم حق الناسی بر گردن ما نباشد و اگر از کسی امانتی در دست داریم آن را به صاحبش بازگردانیم از طرفی فراموش نکنیم که اگر می خواهیم خداوند ما را ببخشد و انتظار داریم تا این بخشش بزرگ نصیبمان شود از خطاهای دیگران نیز باید بگذریم ‏ از دیگر مواردی که در این ماه سفارش شده است توکل کردن به خداوند است یعنی توکلمان به حضرت حق را باید افزایش دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: از پیامبر اکرم(ص) است که اگر بنده می دانست ماه رمضان چیست از خداوند می خواست کل سال ماه رمضان باشد، دعوت به مهمانی، اعمال مقبول، نفس تسبیح، دعای مستجاب، و خواب عبادت جایگاه بلند ماه رمضان را نشان می دهد، اما روزه راستین نیز روزه ای است که در آن مواظب زبانها بوده و چشم هایمان را نیز از گناه بپوشانیم.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: علامه طباطبایی همیشه مقید بودند که نزدیک غروب حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) باشند و وقتی به حرم می رسیدند بر ضریح حضرت بوسه می زدند و پس از آن روزه خود را باز می کردند وقتی از شهید مطهری می پرسند چرا تا این حد به علامه طباطبایی ارادت دارید می گفت چون استاد من استاد خاصی است که روزه اش را با بوسه زدن بر ضریح اهل بیت(ع) باز می کند.

منبع: مهر

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...