نسخه چاپی

آغاز صادرات خودروهای ایرانی به روسیه

معاون صادرات ایران خودرو از آغاز صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه خبر داد و گفت: روسیه سالانه یك میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو از بازارهای خارجی وارد می كند و در سال 2016 بزرگترین بازار خودروی اروپا خواهد شد.

به گزارش نما، علی علمی در مراسم آغاز صادرات محصولات ایران خودرو به فدراسیون روسیه گفت: روسیه 150 میلیون نفر جمعیت دارد که میزان مصرف آن 2 میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در سال است که از این میزان یک میلیون و 300 هزار دستگاه تولید داخل و یک میلیون و 400 هزار دستگاه واردات دارد.

معاون صادرات ایران خودرو افزود: آلمان بزرگترین بازار خودروی اروپا است ولی پیش بینی می شود در سال 2016 روسیه بزرگترین بازار خودروی اروپا را در اختیار داشته باشد.

وی تصریح کرد: ایران خودرو از سال 2007 فعالیت برای صادرات خودرو به روسیه را آغاز کرده و تا سال 2009 توانسته 12 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کند این در حالی است که در سال 2009 به دلیل مقررات سخت گیرانه روسیه و عدم تطابق محصولات ایران خودرو صادرات متوقف شد ولی از سال 2012 همزمان با تغییر کیفیت در خودروهای تولیدی، فعالیت برای اخذ استانداردها و ورود مجدد به بازار روسیه آغاز شد.

معاون صادرات ایران خودرو اظهار داشت: ظرف 5 ماه اخیر مقدمات صادرات به روسیه انجام گرفته و امروز شاهد صدور اولین محموله به بازار روسیه هستیم.

به گفته علمی، تا سال 2015 می توانیم با استانداردهای روسیه خودرو صادر و بعد از آن استاندارد یورو 5 و یور 6 را پاس کنیم.

منبع: مهر

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...