نسخه چاپی

چرا‌ نقش‌ مجلس‌ در مذاكرات‌ هسته‌ای‌ نادیده‌ گرفته‌ می‌شود؟

ادامه مذاكرات هسته ای كشورمان با طرف های غربی هفته جاری در حالی برگزار می شود كه بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عدم اطلاع جزییات مذاكرات هسته‌ای گله مند هستند.

به گزارش نما به نقل از عصرامروز، با توجه به اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان با تزلزل گاه به گاه مواضع در مذاکرات روبرو شده است و یکبار با اعلام قاطع خط قرمز نظام امیدواری ایجاد می نماید و یک روز هم با عقب نشینی موجب دلنگرانی می شود ضرورت دارد نقش مجلس شورای اسلامی در روند مذاکرات تقویت گردد.

نکته مهم و اساسی که باید نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص آن پای فشاری بنماید این است که باید اصل توافق نهایی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا ضمانت اجرا داشته باشد لذا باید دولت بگوید که چه برنامه‌ای برای مشارکت دادن مجلس در این امر دارد زیرا مهمترین توافقی که به امنیت کشور مربوط می شود بدون دخالت دادن به قوه ای که در راس کشور می باشد صحیح نمی باشد.

ضمن تاکید بر موارد فوق نمی توانیم از مواضع انقلابی تیم مذاکره‌کننده در این روزها (مخصوصاً این جملات که طرف مقابل دچار توهم است، درباره خطوط قرمز مذاکره نمی‌کنیم و...) چشم پوشی نماییم اما دوستان باید بدانند که این مواضع تنها زمانی ارزش دارد که تا لحظه آخر حفظ شود و از آن کوتاه نیایند.

و نکته آخر اینکه مذاکرات وین ۶ می تواند بسیار حساس باشد چون هم احتمال توافق در آن بالاست و هم احتمال عدم توافق به خاطر زیاده خواهی طرف مقابل که با خط قرمز نظام بسیار فاصله دارد، لذا ضروری است که تیم مذاکره کننده کشورمان بدون درنظرگرفتن تعصبات بی مورد از همه ظرفیتهای نظام اعم از مجلس و حتی تیم مذاکره کننده قبلی برای رسیدن به یک توافق جامع نهایت استفاده را ببرد تا آیندگان تصمیمات آنان را در جهت منافع کشور ارزیابی نمایند.

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...