نسخه چاپی

مصرف آب در تهران ركورد زد

میزان مصرف آب شهروندان تهرانی در گرمای 40 درجه ای این روزهای هوای پایتخت به بیشترین میزان سال جاری (3 میلیون و 225 هزارمترمكعب) رسیده است. در صورت افزایش دوباره دمای هوا و مصرف بیشتر از الگوی مصرف؛ احتمالا مدیریت فشار آب به جیره بندی و یا قطعی های پراكنده منجر خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از رجا، به دنبال گرمتر شدن هوای کشور و ورود به فصل تابستان مصرف آب شرب در پایتخت 8.5 میلیون نفری نیز رو به افزایش گذاشته است. طبق اعلام مقامات آبفای استان تهران، حداکثر توان تولید آب و آبرسانی شبکه تهران در هر شبانه روز تا 3 میلیون و 300 هزار مترمکعب است.
با وجود هشدارهای مکرر وزارت نیرو، در حال حاضر میزان مصرف آب روزانه تهرانی ها رو به افزایش است و هر روز رکوردهای جدیدی به ثبت می رسد. در روزهای گرم تابستان سال گذشته مقامات آب و فاضلاب تهران اعلام کرده بودند میزان مصرف روزانه پایتخت به اندازه حجم آب دریاچه چیتگر (4.5 میلیون مترمکعب) رسیده است.

تهران از جمله کلانشهرهایی است که دارای تنش آبی اعلام شده و در مرز جیره بندی قرار دارد. در صورت عدم رعایت الگوی مصرف و بی توجهی شهروندان به این موضوع؛ شاید بزودی با گرمتر شدن هوا شاهد اعمال جیره بندی و یا قطعی های پراکنده آب نیز باشیم.

میزان مصرف آب تهران در 7 تیرماه

وزارت نیرو اعلام کرد: میزان مصرف آب در تهران طی روز گذشته به 3 میلیون و 225 هزار مترمکعب رسید (نزدیک خط حداکثر توان آبرسانی شبکه پایتخت) که در مقایسه با روز پیش از آن در جمعه گذشته، 60 هزار مترمکعب (1.86 درصد) افزایش داشته است.

جمع مصرف آب تهران از آغاز امسال تاکنون به 275 میلیون و 402 هزار مترمکعب رسید که معادل مصرف بیش از نیمی از ذخیره فعلی آب در پشت سدهای پنجگانه تهران است.

میزان مصرف آب تهران در 6 تیرماه

میزان مصرف آب شهروندان تهرانی در 6 تیرماه به 3 میلیون و 165 هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با روز پیش از آن، 25 هزار مترمکعب کاهش داشته است.

وضعیت مصرف آب تهرانی ها در 31 خرداد

میزان مصرف آب شهروندان تهرانی طی 31 خرداد به 3 میلیون و 117 هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با روز پیش از آن، 76 هزار مترمکعب افزایش داشته است.

میزان مصرف آب تهران در 27 خردادماه

میزان مصرف آب شهروندان تهرانی در 27 خرداماه به 3 میلیون و 8 هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با روز پیش از آن ، 154 هزار مترمکعب کاهش داشته است.

وضعیت مصرف آب تهران در 20 خردادماه

میزان مصرف آب شهروندان تهرانی طی این تاریخ به 3 میلیون و 97 هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با روز پیش از آن، 66 هزار مترمکعب (2.19 درصد) افزایش داشته است.

وضعیت مصرف آب تهران در 10 خردادماه

میزان مصرف آب شهروندان تهرانی در این روز به 2 میلیون و 964 هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با روز پیش از آن، 28 هزار مترمکعب افزایش داشته است.

مصرف آب در 19 اردیبهشت ماه

میزان مصرف آب در شهر تهران طی این روز به حدود 3 میلیون مترمکعب رسید که رکورد جدیدی در مصرف آب بوده است.

میزان مصرف آب تهران در 3 اردیبهشت ماه

میزان مصرف آب شهروندان تهرانی در این روز به 2 میلیون و 696 هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با روز پیش از آن، تغییر چندانی نداشته است.

۱۳۹۳/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...