نسخه چاپی

علمای‌مصر:رأی به‌ بقایای رژیم‌مبارك حرام است

اگر ثابت شود یكی از نامزدهای ریاست جمهوری با نظام فاسد سابق همكاری داشته و به این فساد علم داشته و بر آن سرپوش گذاشته و از آن نظام خارج نشده، انتخاب او جایز نیست.

علمای مصر فتوا دادند که رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری مصر در مقابل پول و همچنین رای دادن به افرادی که ثابت شده در فساد نظام سابق دست داشته اند حرام است.

به گزارش حوزه نیوز، علمای مصر تاکید کردند که این کار، یک گناه کبیره است زیرا در حکم شهادت باطل است.

شیخ سطوحی دبیر کل کمیته عالی تبلیغات اسلامی الازهر و رییس سابق هیئت علمای واعظ گفت: خریدن آراء در مقابل پول یا هر چیز معین دیگر، رشوه و حرام بوده و پیامبر(ص) رشوه دهنده و رشوه گیرنده و واسطه رشوه را لعنت نموده است.

وی افزود: کسی که برای به دست آوردن رای رشوه می­دهد به میهن و ملت خود خیانت کرده و قابل اعتماد نیست و شایسته نیست که یک خائن، حاکم شود و خداوند مکر خائنان را به نتیجه نمی­رساند و خیانت همان طور که پیامبر(ص) فرموده بدترین پوشش است.

شیخ سطوحی فتوا داد: رای دادن به کسی که فساد یا دست داشتن او در مسایل فساد علیه کشور ثابت شده حرام است. پس ما برای چه انقلاب کردیم؟ آیا جز این است که ما برای برکناری فساد و مفسدان قیام کرده ایم؟ بنابراین اگر ثابت شد که یک نامزد، فاسد است این شایستگی را ندارد که به عنوان رییس جمهور انتخاب شود زیرا این کار خیانت است.

وی گفت: هر کس چنین رایی بدهد به کشور و ملت خیانت کرده و مردم باید قبل از انتخابات تحقیق کنند و کسی را انتخاب کنند که ثابت شود امین و باتقوا است و برای پیشرفت و اعتلای کشور و برپایی عدالت تلاش خواهد کرد.

شیخ سطوحی از رییس جمهور آینده خواست که قوی و امین باشد همان طور که در قرآن کریم در مورد موسی(ع) آمده که «إن خیر من استأجرت القوي الأمين».

دکتر عبدالمعطي بیومی عضو مجمع پژوهش های اسلامی نیز گفت: اگر ثابت شود یکی از نامزدهای ریاست جمهوری با نظام فاسد سابق همکاری داشته و به این فساد علم داشته و بر آن سرپوش گذاشته و از آن نظام خارج نشده، انتخاب او جایز نیست.

دکتر محمد المختار المهدی مدیر کل جمعیت شرعی نیز گفت: اگر با دلیل ثابت شود یکی از نامزدها فاسد است یا اینکه با دلیل ثابت شود که او دین را قبول ندارد، واجب است به او جواب منفی بدهیم و او را انتخاب نکنیم زیرا اگر او بر سر کار بیاید به سود مصر عمل نخواهد کرد.

دکتر عبدالرحمان البر رییس دانشکده اصول دین در المنصورة نیز تاکید کرد: هر کس به بقایای نظام سابق مانند عمرو موسی یا احمد شفیق رای بدهد اشتباه کرده زیرا این دو نفر بخشی از نظام فاسد سابق بوده اند و حتی اگر در فساد مشارکت نداشته اند اما در برابر آن سکوت کرده اند و جایز نیست هیچکدام از آنها رییس جمهور مصر بشود.

۱۳۹۱/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...