نسخه چاپی

گل نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود

رئیس‌جمهوری تركیه اعلام كرد كه قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری آتی در ماه اوت نامزد شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، "عبدالله گل"، رئیس‌جمهوری ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: من نامزد نخواهم شد و این مساله را با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پیش از سی مارس در میان گذاشتم. دوران ریاست جمهوری من در 28 اوت به پایان می‌رسد.

اظهارات وی دو روز پیش از اینکه حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند مطرح شد. گمان می‌رود که اردوغان نامزد این پست شود. قرار است حزب حاکم ترکیه نامزد ریاست جمهوری رسمی خود را روز سه‌شنبه به پارلمان ترکیه ارائه دهد.

احزاب سیاسی ترکیه کمپین‌های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی تشدید کردند و مقامات در تلاشند تا از جنجال‌هایی که پیش‌تر در جریان انتخابات محلی در ماه مارس رخ داد بپرهیزند.

دو حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه در پارلمان، حزب مردم جمهوری خواه و حزب جنبش ناسیونالیست رسما اکمل الدین احسان اوغلو، دبیر کل پیشین سازمان همکاری‌های اسلامی را به عنوان نامزد مشترک خود معرفی کرده‌اند.

طبق دستور کار هیات عالی انتخابات ترکیه احزاب سیاسی ترکیه می‌توانند نامزدهای رسمی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی از امروز تا روز پنجشنبه اعلام کنند.

دوران کمپین انتخابات نیز از 11 ژوئیه آغاز خواهد شد و دور اول انتخابات 10 اوت برگزار می‌شود و چنانچه لازم باشد دور دوم انتخابات در 24 اوت برگزار می‌شود.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...