نسخه چاپی

چراعارف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌درائتلاف اصلاح‌طلبان‌جایگاهی‌ندارد؟

روزنامه‌های زنجیره‌ای در حالی صحبت از تشكیل اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس می‌كنند كه هیچ اشاره‌ای به نقش محمدرضا عارف – كه از مدت‌ها پیش فعالیت‌های خود برای انتخابات مجلس را شروع كرده است – در آنها دیده نمی‌شود

به گزارش نما به نقل از مهر، در حالی که این روزها خبرهای زیادی از فعالیت و جلسات اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس به گوش می‌رسد، یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب از تشکیل ائتلافی میان آیت الله هاشمی، ناطق نوری و سید محمد خاتمی برای انتخابات مجلس خبر داده است.

روزنامه آرمان در گزارش خود این ائتلاف را مثلث طلایی بزرگان نامیده است که به ادعای این روزنامه اگر با هم ائتلاف داشته باشند روزهای خوشی برای ملت رقم خواهد خورد. « آیت الله هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی و علی اکبر ناطق نوری از سه طیف که هر کدام حامیان و هواداران زیادی دارند قرار است با هم ائتلافی داشته باشند که بدون شک نامی جز ائتلاف طلایی نمی توان برای آن انتخاب کرد.»


این روزنامه در حالی صحبت از تشکیل این ائتلاف می‌کند که درآن هیچ اشاره‌ای به نقش محمدرضا عارف – که از مدت‌ها پیش فعالیت‌های خود برای انتخابات مجلس را شروع کرده است – نشده است. عارف در یکی از اظهار نظرهای خود در مورد فعالیت‌هایش برای انتخابات مجلس گفته بود: در رابطه با پروژه انتخابات مجلس آینده ما خیلی جدی هستیم. جدی‌تر از آن چیزی که برخی فکر می‌کنند.

با وجود فعالیت‌های جدی عارف برای انتخابات مجلس و پیگیری‌هایش برای تأسیس دانشگاه، حزب و روزنامه شاهد آن هستیم که این فعالیت‌ها و نقش وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی جدی گرفته نمی‌شود و کماکان دیگر گروه های اصلاح‌طلب با قائل شدن نقش پدرخواندگی برای خود به دنبال حذف و کاهش نقش وی هستند.



به نظر می رسد اتفاقی مشابه انتخابات ریاست جمهوری در حال رخ دادن است که با تصمیم‌گیری عده‌ای دیگر، عارف مجبور به کنار‌ه‌گیری از انتخابات شد که موجبات گلایه‌های بعدی وی از این موضوع را نیز بوجود آورد. گلایه‌هایی که از عدم تعیین ساز و کار و ائتلافی مدون در این موضوع ناشی می‌شد: "یک زمانی است که بر اساس یک ساز و کار سیاسی ائتلافی صورت می‌گیرد و برنامه همکاری مشخص می‌شود ولی در مورد کناره‌گیری من از جانب دوستانی که مدیریت ائتلاف و اجماع را انجام دادند ائتلاف مدون و برنامه ریزی شده‌ای تدوین نشده بود که چگونگی تشکیل دولت از پیش تعیین شده باشد. به همین خاطر نه ادعایی می‌‌توانستم داشته باشیم و نه من باوری به چنین ادعاهایی دارم."

بعد از انتخابات نیز عارف گلایه‌های خود را به گوش بسیاری از فعالین سیاسی رسانده بود؛ به طوری که محمد علی ابطحی نیز بعد از دیدار با عارف با اشاره بی معرفتی‌هایی که در حق او شده بود در صفحه فیسبوک خود نوشت : «عصری رفتم دیدن دکتر عارف. بعد از ماجرای انتخابات، احترام ویژه‌ای برای دکتر عارف قائلم. با همه بی‌معرفتی‌های بعد از انتخابات، همچنان پرامید و با روحیه استوار، به فکر مردم و آینده اصلاحات بود. از تصمیمات جدیدش برای انتخابات مجلس صحبت می‌کرد و ایده‌های خوبش. کاملا برای ورود فراگیر و سراسری در انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کرده است.»

این روزها نیز با وجود اینکه عارف بارها به فعالیت خود برای انتخابات مجلس اشاره کرده است، هیچ اثری از او در ائتلاف‌ها و خبرهایی که از این جلسات و تصمیمات به رسانه‌ها درز می‌کند دیده نمی‌شود.

پیامی که از مطالب این روزهای روزنامه‌های اصلاح‌طلب و تجدیدنظر طلبان به عارف ارسال می‌شود، تحمیل اراده‌ جمعی که عارف برخی از آنها را حتی اصلاح‌طلب نیز نمی‌داد – همانگونه که روحانی را نیز اصلاح‌طلب نمی‌دانست – برای انتخابات مجلس است. موضوعی که عارف را بار دیگر در دوراهی استقلال و اجبار قرار می‌دهد و باید دید که آیا وی بار دیگر منتظر تصمیمات دیگران می‌ماند یا با ادامه فعالیت‌های مستقل خود خواهان نمایش وزن سیاسی خود و تشکیلات متبوعش است.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...