نسخه چاپی

بن سلطان مشاور ملك عبدالله شد

پادشاه عربستان در فرمانی بندر بن سلطان را به عنوان مشاور و فرستاده ویژه خود و خالد بن بندر را نیز به عنوان رئیس اداره كل اطلاعات تعیین كرد، .

به گزارش نما، "عبدالله بن عبدالعزیز" در فرمانی "بندر بن سلطان" را به عنوان مشاور و فرستاده ویژه خود و "خالد بن بندر" را به عنوان رئیس اداره کل اطلاعات این کشور تعیین کرد.
براساس فرمان پادشاه عربستان، بندر بن سلطان با حفظ سمت دبیرکل شورای امنیت ملی به این سمت جدید منصوب شده است.
بندر بن سلطان در نیمه ماه آوریل از ریاست سازمان اطلاعات عربستان برکنار و یوسف بن علی الادریسی معاون بندر بن سلطان جانشین وی شد.
بندر فرزند سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد سابق عربستان است که 22 سال سفیر این کشور در آمریکا بود و در ژوئیه سال 2012 میلادی به رئیس سازمان اطلاعات عربستان منصوب شده بود.
ملک عبدالله همچنین در فرمان خود خالد بن بندر را به ریاست اداره کل اطلاعات تعیین کرد.
پادشاه عربستان در 28 ژوئن جاری خالد بن بندر معاون وزیر دفاع را بعد از 45 روز از تعیین او به این سمت از کار برکنار کرد.

این چهارمین تغییر از نوع خود در این سمت از 15 ماه پیش تاکنون است.
در اوایل اوت 2013 پادشاه عربستان در فرمانی فهد بن عبدالله بن محمد بن عبدالرحمن را از معاونت وزیر دفاع برکنار و سلطان بن سلطان را جایگزین وی کرد.

سایت خبری تحلیلی "رأی الیوم" نوشت: تصمیم پادشاه عربستان زمینه ساز تعیین بندر در سمت‌های حساس و تحویل پرونده‌های مهم به او در آینده است؛ پرونده‌هایی مانند عراق و اختلافات شورای همکاری با دولت قطر.
طی هفته های اخیر همراهی بندر بن سلطان با پادشاه عربستان در هواپیمای شخصی او و دیدار با "عبدالفتاح سیسی" رئیس جمهور مصر در فرودگاه قاهره، حرف و حدیث‌های بسیاری را در خصوص بازگشت بندر مطرح کرد.
منبع: العالم

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...