نسخه چاپی

كانون استقرار تروریست‌­ها در عراق

نگاهی به جغرافیای استقرار گروه­‌های تروریستی در عراق نشان می­‌دهد كه آنان بیشتر در مناطقی كه به موازات رودها به ویژه رود دجله و فرات قرار دارند، مستقر شده‌اند.

به گزارش نما، پایگاه خبری العهد نوشت: نگاهی به محل استقرار تروریست‌­ها درعراق نشان می­‌دهد که آنان بیشتر در مناطقی که محل عبور رودها و به ویژه رود دجله و فرات است، مستقر می‌­شوند تا با استفاده از آن، علاوه بر سربه نیست کردن قربانیان، مقدمات رفت و آمد آسان خود را فراهم کنند.

در این میان، القاعده و یا داعش هیچ تفاوتی با هم ندارند زیرا هر دو، گروهی تروریستی هستند که با توسل به هر وسلیه‌­ای از کشتار گرفته تا بمب‌گذاری و آدم ربایی، به جان مردم عراق افتاده‌اند و هر بار که نیروهای امنیتی عراق منطقه‌ای را پاکسازی می­‌کنند برای مدتی پا به فرار گذاشته و بار دیگر فعالیت خود را در نقطه­‌ای دیگر یا همان محل قبلی، از سر می­‌گیرند.

نکته قابل توجه این است که تروریست­‌ها بیشتر در مناطقی که دو رود دجله و فرات از آن می‌گذرند، استقرار پیدا می­‌کنند تا با استفاده از آن جنایت­‌های خود را به اجرا در آورند، به عبارت بهتر نگاهی به جغرافیای استقرار تروریست­‌ها نشان می­‌دهد که آنان بیشتر در مناطقی که به موازات دجله و فرات قرار دارند مستقر می­‌شوند.

در این خصوص، باید دانست که رود فرات از غرب عراق و از استان الانبار وارد عراق می­‌شود و مناطقی که این رود از آن می‌­گذرد، از جمله القائم، حدیثه، فلوجه و عامریه تا استان بابل به مناطق پرتنش تبدیل شده‌­اند.

اما مناطقی که رود دجله از آن می­‌گذرد نیز از مناطق پرخطر به شمار می­‌آید، این مناطق از نینوا آغاز شده و به شهر بیجی و تکریت رسیده و تا الطارمیه امتداد می­‌یابد؛ شهری که از مهم­ترین مناطق استقرار تروریست­‌ها و در واقع محور ارتباطی دیالی و شمال بغداد وغرب آن به شمار می‌آید.

اما محله الاعظمیه با وجود اینکه در پایتخت قرار دارد، از مناطق پرتنش است که اوضاع امنیتی آن همواره با نوسان روبه رو بوده است و حتی مناطق مدائن و محله الوحده در جنوب بغداد نیز در گذشته از مناطقی بوده که تروریست‌ها در آن استقرار می‌یافتند.

اما مناطق ناآرام و پرتنش در استان دیالی نیز در ساحل رود دیالی و یا رودهای کوچکتر اطراف آن قرار دارند.

بنابراین مناطقی که رودها از آن عبور می‌­کنند، بستر مناسبی هستند که تروریست‌ها از آن برای رفت وآمد و یا فرار از منطقه‌­ای به منطقه دیگر استفاده می­‌کنند، از همین رو فرماندهان امنیتی باید به این موضوع توجه داشته و مناطقی که تروریست­‌ها از آنجا حمایت شده و یا امکان فرار برایشان وجود دارد و به عبارت دیگر مناطق اطراف رودها را به دقت زیر نظر بگیرند.

در این میان کم نیستند مناطقی که به دست نیروهای امنیتی عراق پاکسازی شده اما همچنان با جنایت‌های تروریستی رنج می‌برند، به این معنی که تروریست‌ها از رودها برای ورود به مناطق مورد نظر و رفت و آمد بین نقاط مختلف و نیز اجرای جنایت­‌های خود استفاده می­‌کنند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...