نسخه چاپی

استیضاح‌وزیرعلوم‌باهدف‌تأمین‌حقوق‌ملت‌است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای تصور می‌كنند كه استیضاح فرجی‌دانا سمت و سویی سیاسی دارد، درحالی‌كه هرگز چنین نیست واین استیضاح با هدف تامین حقوق ملت است.

به گزارش نما به نقل از فارس، عباس مقتدایی پیرامون جدی شدن بحث استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم در مجلس و تقدیم کردن درخواست استیضاح با امضای 50 نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عده‌ای تصور می‌کنند که استیضاح فرجی‌دانا سمت و سویی سیاسی دارد، درحالی‌که هرگز چنین نیست واین استیضاح با هدف تامین حقوق ملت است.

وی بابیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی جلسات متمادی و با نگاه تخصصی و همچنین اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در وزارتخانه مهم علوم به این نتیجه رسید که گویی تذکرات قبلی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت که برخاسته از خواست و مطالبه ملت ایران است توسط مسئولان امر در وزارت علوم و شخص وزیر مورد اثر واقعه نشده، گفت: درخواست نمایندگان و به خصوص کمیسیون آموزش مجلس بر استیضاح وزیر شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در تشریح و تبیین اهم دلایل استیضاح فرجی دانا از سوی نمایندگان ملت عنوان کرد: عملکرد وزیر علوم از زمان تصدی‌گری وی بر کرسی ریاست وزارت حساس، مهم و سرنوشت‌ساز علوم باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

وی توضیح داد: عزل و نصب‌ها در این وزارت خانه، گماشته شدن افرادی در سمت معاونت‌های وزارت علوم و همچنین انتصاب افراد جدید به سرپرستی دانشگاه‌های مهم کشور که عمدتاً از افراد فعال در فتنه 88 بوده و یا به‌نوعی با سکوت خود مهر تأییدی بر حرکت خائنانه سران فتنه زدند، با وجود تذکرات چندباره نمایندگان مجلس مهم‌ترین دلیل استیضاح وزیر علوم است.

مقتدایی ابراز کرد: عدم پاسخگویی مناسب و منطقی به درخواست‌ها و سؤالات نمایندگان مجلس و همچنین پرهیز از ایجاد شائبه‌ها و حاشیه‌های سیاسی ـ جناحی فراوان در اطراف وزارتخانه و فاصله گرفتن از آنچه مأموریت حقیقی این وزارتخانه است از دیگر دلایل نمایندگان مجلس برای استیضاح فرجی‌دانا است.

وی در پایان با اشاره به افزایش رایزنی‌ها و مذاکرات فی‌مابین نمایندگانی از سوی دولت و وزارت علوم با هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تحویل استیضاح وزیر علوم به هیئت‌رئیسه با جدیت بیشتری از سوی امضاکنندگان در طول 10 روز گذشته دنبال شده است و همین امر سبب شده تا وزیر علوم و معاونان این احساس را داشته باشند که موضوع استیضاح به‌عنوان یک موضوع جدی از سوی مجلس در حال پیگیری است.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...