نسخه چاپی

رئیس جدید اطلاعات عربستان كیست؟

رئیس جدید سازمان اطلاعات عربستان دانش‌آموخته انگلیس است كه همزمان چندین سمت در رتبه وزارت را بر عهده دارد.

به گزارش نما، ارتشبد خالد بن بندر بن عبدالعزیز آل سعود سومین فرزند بندر بن عبدالعزیز آل سعود است که پیشتر امارت منطقه ریاض را در اختیار داشته است. مادر وی نیز وسمیه بنت عبدالرحمن بن محمد بن معمر است.

وی بعد از فارغ التحصیلی در دانشکده پادشاهی ساند هرست در انگلیس در نیروی زمینی پادشاهی عربستان مشغول به کار شد. او در سال 2011 با دستور پادشاهی این کشور به رتبه ارتشبد ارتقای سمت یافت و به عنوان فرمانده نیروهای زمینی عربستان سعودی انتخاب شد.

بعد از وفات سطام بن عبدالزیز امیر منطقه ریاض در سال 2013 شاه عربستان امیر محمد بن سعد معاون امیر منطقه ریاض را از این سمت برکنار کرد و خالد بن بندر را به عنوان امیر جدید این منطقه در جایگاه وزارت تعیین کرد. ترکی بن عبدالله نیز با همین جایگاه به عنوان معاون وی تعیین شد. در 14 می سال 2014 خالد بن بندر با حفظ تمامی سمت‌های خود معاون وزیر دفاع این کشور نیز شد، اما یک روز بعد از این سمت برداشته شد و در 30 ژوئن از سوی شاه این کشور به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات عمومی عربستان سعودی تعیین شد.

وی که فوق لیسانس خود در علوم نظامی را از دانشکده فرماندهی ستاد عربستان سعودی دریات کرده، در برخی عملیات‌های خارجی از جمله عملیات آزادسازی کویت و عملیات سپر جنوب حضور داشته است. وی مسئول کمیته نظامی مشترک بین عربستان با روسیه نیز هست.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...