نسخه چاپی

درخواست از دولت درباره ساعت كاری ادارات

رئیس مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با تغییر ساعت كاری كارمندان بدون كاهش آن می‌تواند بدون زیر پا گذاشتن قانون در جهت رفاه حال روزه‌داران گام بردارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با تغییر ساعت کاری کارمندان بدون کاهش آن می‌تواند بدون زیر پا گذاشتن قانون در جهت رفاه حال روزه‌داران گام بردارد.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان سال جاری، گفت: طولانی بودن روز و گرمای شدید امسال باعث ایجاد فشار و سختی روزه‌داری، متدینین و روزه‌داران شده است و بهتر است دولت در این خصوص تدبیری بیندیشد.

وی افزود: براساس تأکید قانون میزان ساعت کاری کارمندان می‌بایست در چارچوب حدود تعریف شده باشد و ساعت شروع و پایان آن با تصمیم هیئت دولت قابل تغییر است و نیاز به مصوبه مجلس ندارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، تأکید کرد: در قوانین بر رعایت 44 ساعت کاری کارمندان تأکید شده و باتوجه به اینکه در برهه فعلی روزها طولانی و بسیار گرم هستند و اغلب مردم متدین کشور روزها به روزه‌داری و شب‌ها به عبادت مشغول هستند، دولت می‌تواند با اتخاذ تصمیمات لازم به یاری مردم روزه‌دار بشتابد.

جلالی تصریح کرد: دولت می‌تواند براساس تصمیم خود ساعت شروع کار ادارات را از 8 صبح به 9 یا 10 صبح تغییر دهد که این مشکلی در از بین رفتن میزان ساعت کاری کارمندان ایجاد نمی‌کند.

وی تأکید کرد: تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان امری متداول در همه کشورهای اسلامی است و در رمضان امسال هم اغلب کشورهای اسلامی ساعت کاری کارمندان و کارگران دولتی و خصوصی خود را تغییر داده‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت با تغییر ساعت کاری کارمندان بدون کاهش آن می‌تواند بدون زیر پا گذاشتن قانون در جهت رفاه حال روزه‌داران گام بردارد.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...