نسخه چاپی

روحانی: حمایت بدون رقابت، مخرب است

رئیس‌جمهور با طرح این پرسش كه "چرا بسیاری از صنایع ما پس از 40 یا 50 سال هنوز توان رقابت ندارند؟" تاكید كرد:‌ اگر حمایت در كنار رقابت نباشد، این حمایت مخرب است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حسن روحانی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با بیان اینکه "کشور دارای بزرگترین مخازن نفت و گاز جهان است و به آبهای آزاد متصل بوده و از مزیت‌های تجاری و مراکز تحقیقاتی متعددی برخوردار است"، گفت: با این وجود چگونه است که ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم ما کشوری صنعتی هستیم؟

وی همچنین افزود: آیا اشکال از برنامه اول و دوم و چهارم و پنجم است یا برنامه‌ریزی دولت یا قانون مجلس یا سیاست‌های کلی و چشم‌انداز 20 ساله است؟ اگر انرژی را به قیمت جهانی تحویل دولت دهیم، آیا تولید کشور قدرت صادرات دارد؟ اگر درهای کشور را باز و تعرفه را کنار بگذاریم، تولید کشور توان رقابت با منطقه و جهان را دارد؟

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر عزم دولت برای مهار تورم و خروج کشور از شرایط رکود، به آمارهای ارائه شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره رشد تولید در برخی حوزه‌ها، اظهار کرد: بر این اساس، اولین گام برای شکستن رکود برداشته شده است.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...