نسخه چاپی

احمدی مقدم: ورود داعش به ایران شایعه است

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص شایعه دستگیری گروهی از گروهك تكفیری بعثی داعش كه قصد عبور از مرز ایران را داشته‌اند، گفت: ممكن است در مرزها افرادی وابسته به این گروهك دستگیر شوند اما اینكه یگانی از داعش وارد شده باشد، خیر، چنین موضوعی صحیح نیست.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید انتظامی فارس با تاکید بر اینکه مرزهای ما بر روی تروریسم کاملا بسته است، گفت: در مرزها هیچ نگرانی از نظر تروریسم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بر تمام فعالیت‌ها و حرکات در مرزهای جمهوری اسلامی اشراف اطلاعاتی داریم و جای نگرانی وجود ندارد.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: نیروی انتظامی قائم به شخص نیست، استراتژی‌ها هم در مبارزه با جرائم خشن، ثابت است و تغییر فرماندهان یک امر عادی و تقویمی است.

وی در ادامه با بیان اینکه فارس همچون ایران اسلامی شاهد تعدد و تکثر اقوام و مذاهب است، گفت: نظام ولایی در ولی امر تبلور دارد، اما ولی فقیه هم جزئی از مجموعه نظام، ساختار حکومت و ارتباط با مردم است.

وی با تصریح اینکه علت پایداری و ثبات ایران اسلامی، حضور ولی‌فقیه و همگرایی همه اقوام و افراد حول این محور است، گفت: اقدامات و تدابیر حضرت امام(ره) را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با آنچه در انقلاب‌های کشورهای اسلامی نظیر مصر و عراق حادث شد، مقایسه کنید، آیا در ایران هرگز امکان بروز چنین صحنه‌هایی را می‌توان متصور بود.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: اینکه می‌گویند داعش فردا در ایران و مشهد است، خیالی باطل است،‌ پیرامون کشور را در غرب آسیا به آشوب کشیدند که ایران را متزلزل کنند، نه‌تنها نتوانستند بلکه ایران اسلامی به تکیه‌گاهی برای جلوگیری از فروریختن سایر کشورهایی که مورد حمله و تجاوز قرار گرفته بودند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امنیت را وقتی می‌توان بهتر درک کرد که افراد ناامنی را درک کرده باشند، گفت: امروز عراقی‌ها، سوری‌ها و افغانی‌ها بهتر از دیگران امنیت را درک می‌کنند، آوارگی، کوچ‌، دربه‌دری، تحقیر و .... موجب می‌شود تا افراد مفهوم امنیت را به‌درستی درک کنند، اگرنه آنچه در رسانه‌ها نوشته و به تصویر کشیده می‌شود هم نمی‌تواند زمینه‌ساز درک درستی از امنیت باشد.

وی با بیان اینکه امنیت مقدمه همه فعالیت‌ها در اجتماع انسانی است، به احداث و روایاتی اشاره و اضافه کرد: امنیت، عدالت و توسعه، مورد تاکید دین اسلام قرار دارد و امنیت مقدم بر عدالت و عدالت مقدم بر توسعه است.

احمدی‌مقدم با تصریح اینکه امروز در ایران هر سه پایه مورد اشاره قوی است، گفت: علت این اقتدار رکن رکین ولایت است و ما نباید این موضوع را فراموش کنیم، سوریه، افغانستان و عراق که تاکنون ده‌ها سال است گرفتار بی‌ثباتی هستند و صدها هزار کشته و میلیون‌ها نفر آواره و معلول و بی‌خانمان دارند، مشکلشان چه بوده است؟ ولایت فقیه تنها در شخص ولی فقیه و حاکمیت یک نفر خلاصه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تمام تهدیدات، فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها و توطئه‌ها کشتی نجات این کشور ولایت فقیه بوده است، اگر عزت می‌خواهیم باید از خداوند بخواهیم نه از آمریکا و کشورهای مرتجع که جز فتنه‌انگیزی برای خود کاری قائل نیستند.

فرمانده ناجا با اشاره به وضعیت امنیتی استان فارس، گفت: 9 سال قبل در سال 84 و در اولین روزهای خدمتم در این پست به‌خاطر دارم که زن پزشکی را در این استان ربودند، اما امروز فارس در هیچ یک از جرایم در ردیف‌های اول تا سوم قرار ندارد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی نگهبان امنیت در این کشور است، اصل امنیت را برگرفته از نظام مردمی، اسلام و مردم دانست و گفت: ما عده و تعداد افراد را موجب امنیت نمی‌دانیم، مجموعه نظام‌ها، مردم‌داری، سرمایه‌های اجتماعی، پشتیبانی نیروهای امنیتی توسط مردم و ... موجب توفیق شده است.

وی با تصریح اینکه فارس از هر حیث مینیاتوری از کشور است، گفت: فارس به لحاظ جمیع مسائل انتظامی، بعد از تهران در تراز دوم قرار دارد، البته استان‌های خراسان رضوی و اصفهان هم در همین تراز هستند.

احمدی‌مقدم گفت: امروز دیگر فارس در هیچ جرمی در رده اول تا سوم هم قرار ندارد و با کاهش 15 درصدی سرقت، در این مورد از میانگین کشوری هم پایین‌تر قرار گرفته است.

فرمانده ناجا تغییر در سطوح فرماندهی انتظامی استان‌ها را تابع یک تقویم دانست و گفت: تغییر فرماندهان انتظامی تنها تغییر دو نفر نیست، تداوم حرکتی روبه جلو است.

وی با بیان اینکه سردار سجادیان گام‌های رو به جلوی سردار مویدی را در فارس، به‌خوبی ادامه داده و در مسیر رشد و تعالی حرکت کرد، گفت: سردار گودرزی نیز به‌عنوان مبدع طرح مکنا که موجب تحول کلانتری‌ها شد، سابقه خدمت در فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی و البرز را دارد و موفق عمل کرده است.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...