نسخه چاپی

تلفات ارتش اوكراین در طول آتش‌بس

وزیر كشور اوكراین از كشته شدن 20 نفر و زخمی شدن تعداد بیشتری از نظامیان این كشور در طول برقراری آتش‌بس خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری «نووستی» نوشت: «آرسن آواکوف» وزیر کشور اوکراین اعلام کرد که در جریان برقراری آتش‌بس در مناطق شرقی کشور، 20 نیروی نظامی ارتش اوکراین کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

به گفته آواکوف، از زمان اعلام آتش‌بس در مناطق شرقی کشور، درگیری بین طرفین مخاصمه (نیروهای نظامی دولتی و نیروهای مردمی استقلال طلبان) بطور کامل متوقف نشده بود. تیراندازی‌ها و حملات به پست‌های نگهبانی و مراکز نجمع نیروها بطور پراکنده همچنان ادامه داشت که در جریان آنها تعدادی از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شدند.

وزیر کشور اوکراین اعتراف کرد که در جریان اجرای آتش‌بس ارتش اوکراین در پاسخ به حملات حتی از توپخانه نیز برای نابودی مواضع مخالفان استفاده شده است.

لازم به یادآوری است که «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین شب گذشته تصمیم به ادامه رژیم آتش‌بس نگرفته و در پیامی برای مردم کشورش از آغاز مجدد عملیات نظامی در مناطق شرقی خبر داد.

پروشنکو اعلام کرد که بعد از تشکیل جلسه شورای امنیت و دفاع اوکراین تصمیم گرفته تا رژیم یکجانبه آتش‌بس در مناطق دونتسک و لوهانسک را متوقف کند. وی علت شکست طرح صلح خود را «اقدامات جنایتکارانه» استقلال طلبان اعلام کرد.

۱۳۹۳/۴/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...