نسخه چاپی

دفاع تمام قد جلالی از بیانیه جنجالی علیه كی روش

رییس كانون مربیان فوتبال ایران درباره انتشار بیانیه این كانون می گوید این بیانیه در جهت دفاع از مربیان ایرانی صادر شده و قصد ما تخریب اشخاص نبوده است.

به گزارش نما، کانون مربیان ایران با انتشار بیانیه ای آشکارا عملکرد سرمربی تیم ملی را مورد انتقاد قرار داد. مجید جلالی، رئیس کانون مربیان ایران درباره انتشاره بیانیه کانون مربیان صحبت هایی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:



* چطور شد که کانون مربیان اقدام به انتشار بیانیه ای درباره سرمربی تیم ملی کرد؟

- در روزهای گذشته چندین مربی با من تماس گرفتند و گله مند بودند از این که به مربیان ایرانی توهین شده است. ظاهرا در چند روز گذشته نشریات و رسانه‌ها توهین‌های علیه مربیان ایرانی انجام داده بودند. به طور مثال در یکی از روزنامه‌ها تیتری با عنوان "از بنز به موتور گازی رسیدیم" منتشر شده بود. من هم به عنوان رییس کانون مربیان طی صحبت‌هایی که با اعضای هیات مدیره کانون داشتم به این نتیجه‌ رسیدیم که بیانیه‌ای صادر کنیم.



* آیا این بیانیه موضع شخص شما بوده است؟

- این بیانیه با نظر تعدادی از اعضای هیات مدیره کانون تهیه شده است و موضع رسمی کانون مربیان است.



* هفته‌های گذشته شما از کارلوس کی‌روش حمایت می کردید، اما در این بیانیه چنین موضوعی دیده نشد، چرا موضع‌تان عوض شد؟

- موضع من موضع کانون است و هدف کانون نیز پرداختن به شخص کی‌روش و یا مربیان ایرانی نیست، بلکه هدف ما پیشرفت فوتبال است. باید بررسی کنیم و ببینیم آیا در سه سال و نیم گذشته به آن چیزی که می‌خواستیم رسیده‌ایم و آیا سرمربی تیم ملی ایران توشه‌ای برای تیم ملی ساخته است؟ اگر کی‌روش نتوانسته سبکی برای فوتبال ایران بسازد ما ضرر ‌کرده‌ایم. فدراسیون فوتبال باید هدفگذاری کند و بر اساس آن مربی تیم ملی را انتخاب کند. شما آقای پکرمن را در نظر بگیرید که در دو سال و نیم گذشته که سرمربی تیم ملی کلمبیا بوده است، چه تاثیرات عمیقی را روی فوتبال این کشور گذاشته است.



* نظر شخص شما درباره عملکرد کی روش چیست؟

- نظر شخصی من این است که کی‌روش می توانست تاثیرات زیادی روی فوتبال ایران بگذارد، اما به نوعی خودمان نخواستیم از او استفاده لازم را ببریم. از کی‌روش باید خواسته می‌شد که یک نسل تازه در فوتبال ایران رو کند، اما واقعیت این است که فقط از او نتیجه‌ خواستیم. اگر مربی اسم بزرگی دارد و قراردادهای بزرگی را منعقد می‌کند، از او انتظارات بزرگی هم خواهیم داشت. به طور مثال بایرن‌ مونیخ ، گوآردیولا را به خدمت گرفت و در یکی از بندهای قراردادش آورده است گوآردیولا باید روی تیم‌های پایه و تمرینات آنها نظارت ویژه ای داشته باشد.



* گفته می‌شود اجازه کار روی تیم‌های پایه به کی‌روش داده نشده ، با این حال باز هم باید از او انتظار تاثیرگذاری در فوتبال ایران را داشت؟

- من نمی‌دانم آیا اجازه کار روی تیم‌های پایه به کی‌روش داده شده است یا خیر. ما به طور کامل نتایج و عملکرد او را بررسی می‌کنیم و درباره او نظر می‌دهیم. فوتبال ایران به مربی خارجی نیاز دارد، اما باید این مربی تاثیرات مثبتی روی فوتبال ایران بگذارد. مربیان خارجی تاثیرگذار، مربیانی هستند که وقتی می‌روند تاثیرات آنها روی تیم مشخص می‌شود ، اما کسانی که تا وقتی که خودشان حضور دارند نتیجه‌ می‌گیرند تاثیرگذار نیستند! مربی باید کاری کند که بعد از رفتن او هم حداقل تا پنج سال تاثیرات مثبت ادامه داشته باشد. بحث اصلی ما روی شرط کی‌روش نیست. البته دعوای اصلی بر سر افراد نیست، بلکه پیشرفت فوتبال ملی برای ما مهم است.



* شما به شخصه معتقد هستید که قرارداد کارلوس کی‌روش باید تمدید شود یا خیر؟

- باید کار گروهی تشکیل شود و عملکرد او را بررسی کند. اگر در فوتبال ایران تاثیرگذار بوده است باید قراردادش را تمدید کنند. ما در بیانیه‌ای که صادر ‌کرده‌ایم اسمی از مربی ایرانی و یا خارجی نیاورده‌ایم و فقط برای انتخاب مربی تیم ملی خواسته‌ایم که منافع ملی در نظر گرفته شود. البته اگر آقایان کی‌روش را دوست دارند می‌توانند قرارداد او را تمدید کنند، اما تمدید قرارداد با کی روش دلیل بر این نمی‌شود که به مربیان ایرانی توهین کنند. باید اهداف و برنامه‌های فوتبالمان را مشخص کنیم. اگر فقط می‌خواهیم از جام ملت‌ها نتیجه‌ بگیریم و یا به جام جهانی صعود کنیم که می‌توانیم با یک مربی متوسط هم این نتایج را کسب کنیم. اما اگر می‌خواهیم به آینده فکر کنیم باید خواسته‌هایمان را به کی‌روش بگوییم. اگر کی‌روش می‌تواند برنامه‌های ما را عملی کند قراردادش را تمدید کنیم. مربی تیم ملی یک کشور باید بر روی کل فوتبال آن کشور تاثیرگذار باشد. من به شخصه به کی‌روش علاقه دارم، اما وقتی در موضعی قرار می‌گیریم باید به منافع ملی فکر کنیم. انتظارات ما از کی‌روش که نامی بزرگ دارد زیاد است. در حال حاضر فوتبال ما در مسیر پیشرفت قرار ندارد و فقط به دنبال کسب نتیجه‌ است. می‌توانیم با تدوین برنامه‌های بلند مدت فوتبالمان را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...