نسخه چاپی

پیام مذاكرات بغداد از نگاه صادق خرازی

عکس خبري -پيام مذاکرات بغداد از نگاه صادق خرازي

روزنامه شرق در سرمقاله خود با عنوان «پیام بغداد» به قلم سیدمحمدصادق خرازی نوشت:

پیام مذاکرات بغداد این است که ایران در خاورمیانه امروز بیش از گذشته تاریخی صاحب نفوذ و فکر معنوی است. جهان ایرانی امروز از بستر دریای مدیترانه تا جرگه هند تعریف می‌شود. دیگر رویکردهای مداخله‌گرانه در خاورمیانه جواب نمی‌دهد. به اقصی و آینده خاورمیانه، منطقی و با نگاهی واقع‌بینانه بنگرید. تحقق دموکراسی در خاورمیانه نه‌تنها در تضاد با منافع ایران نیست بلکه عین منافع ملت‌های منطقه است. به جای فشارهای مضاعف، بی‌هدف، بی‌نتیجه به دنبال به رسمیت شناختن موقعیت ایران باشید. شناخت واقعی از ظرفیت‌ها اگر منطقی و عقلانی باشد دستیابی به راه‌حل‌های آن از راه‌های دیگر مطمئن‌تر به ذهن و نظر می‌رسد.

اما پیام بغداد به خودی‌ها این است که عظمت، مجاهدت و عمق همکاری ملت و دولت را به عنوان میراث ماندگار انقلاب قدردان و به تعهدات و اقوال خود پایبند باشید. پیوند مجاهدت مردم و صبر و شکیبایی ایشان با تلاش و صراحت و شفافیت شما عزیزان باید حقیقت پیوند یک جریان را در ذهن مخاطبان متبادر کند. اینکه سرشت و سرنوشت یک واقعه تاریخی در مصاف کلام و قلم و زیرکی و زبدگی و ذهن فتانه شما رقم خورده است.

شما سیاستمداران عرصه سیاست و قدرت نیستید، لطفا! فراموش نکنید شما سربازان این ملت و نمایندگان این مردم و امین رهبری هستید و جهت‌گیری مسوولیت بزرگ شما اگر با خلوص‌نیت همراه باشد که حتما هم هست نفع و صلاح ملت را در برخواهد داشت. شما فرستادگان ملت هستید! و همه آحاد مردم، احزاب، گروه‌ها و همان کسانی که دغدغه امام و رهبری را برای سرشت و سرنوشت این انقلاب و کشور در نظر می‌گیرند، حامی شما خواهند بود و پشتوانه و سرمایه به این عظمت قطعا به نصرت الهی پیوند خواهد خورد.

باید مطمئن بود آنانی که دلبسته قدرت و مقام‌اند کسانی نخواهند بود که پدیدآورنده تاریخ و پیروزی‌های آن باشند. همان‌گونه که رفتار و عملکرد امام و رهبری نشان داده است تحقق هدف مقدم بر قدرت و منافع فردی است. بی‌تردید ارتقای قدرت و موقعیت و توانمندی‌های ایران امروز از گذرگاه حساسیت‌های پرچالش جهان سیاست و نظام نابرابر بین‌المللی، مرهون عناصر بزرگی چون ایمان و اخلاص، صبر و مقاومت و تدبیر و هوش همان کسانی است که سوم خرداد را آفریدند و بر شبستان تاریخ این سرزمین درخشان، درخشیدند.

۱۳۹۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...