نسخه چاپی

جایزه 30 هزار دلاری برای یك انكار سخت!

«كریستوفر كیتینگ»، پروفسوری اهل تگزاس، مبلغ 30 هزار دلار جایزه برای فردی تعیین كرده كه به وی ثابت كند تغییر آب و هوا ناشی از فعالیت‌های انسان نیست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: «کریستوفر کیتینگ»، پروفسوری اهل تگزاس، مبلغ 30 هزار دلار جایزه برای فردی تعیین کرده که به وی ثابت کند تغییر آب و هوا ناشی از فعالیت‌های انسان نیست.

به باور 97 درصد کارشناسان، انسان‌ها وضعیت آب و هوای زمین را بغرنج‌تر کرده‌اند اما تعدادی معتقدند این دیدگاه خالی از اشتباه نیست.

هم‌اکنون، دکتر «کریستوفر کیتینگ» که پیش‌تر مدرس دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی بوده، بر این باور است که انکار تغییر آب و هوا و دست‌داشتن انسان در آن مانند انکار ارتباط سیگارکشیدن و سرطان ریه است.

این دانشمند پیش‌تر 10 هزار دلار جایزه برای اولین فردی تعیین کرده بود که ثابت کند تغییرات آب و هوایی کار بشر نیست اما وی این مبلغ را به 30 هزار دلار افزایش داده است. فرد مورد نظر باید مدرکی ارائه دهد دال بر این که این پروفسور در اشتباه است. تمامی افراد امکان شرکت در این چالش را دارند و برای ورود به آن پرداخت هزینه مالی لازم نیست.

دکتر کیتینگ به مدت 30 سال است در موضوع تغییر آب و هوا درگیر بوده است. وی همچنین 20 سال پروفسور حوزه فیزیک بوده و در آکادمی علوم دریایی آمریکا و آکادمی گارد ساحلی این کشور به تدریس مشغول بوده است.

دکتر کیتینگ اعلام کرده برای پرداخت این جایزه مشتاق است اما چنین شخصی که آن را از آن خود کند، وجود نخواهد داشت.

وی معتقد است افرادی که منکر تغییر آب و هوا توسط انسان هستند، به سازمان‌هایی متکی‌اند که در امور سوخت‌های فسیلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی گفت: مطالعه جدیدی در دانشگاه درکسل نشان داده سازمان‌های منکر این واقعیت طی هشت سال گذشته حدود 560 میلیون دلار انعام دریافت کرده‌اند و این که حدود 140 سازمان مختلف از این دست با صنعت سوخت فسیلی در ارتباط هستند.

کیتینگ معتقد است نتایج علم تغییرات آب و هوایی به اندازه‌ای واضح است که تنها راه برای انکار گرمایش جهانی انکار خود علم است.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...