نسخه چاپی

نگرانی آمریكا از بمب‌گذاری القاعده در هواپیماهای آمریكایی

نشریه دیلی‌تلگراف در گزارشی نوشت كه دولت آمریكا به شدت نگران طراحی و اقدام احتمالی شاخه‌های القاعده برای بمب‌گذاری و سرنگون كردن هواپیماهای مسافربری به پرواز درآمده از اروپا به سمت این كشور هستند.

به گزارش نما، دیلی‌تلگراف نوشت: ایالات متحده آمریکا نگران است که دو شاخه بین‌المللی بسیار مرگبار القاعده با همکاری همتایان اروپایی بازگشته از سوریه خود در حال طراحی عملیاتی برای سرنگون کردن هواپیماهای مسافربری این کشور هستند.

کاخ سفید هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع است که در واکنش به این تهدید جدید مطرح از سوی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و یمن، از متحدان خود بخواهد تا سطح نظارت و اقدامات امنیتی را در فرودگاه‌های خود افزایش دهند.

طبق گزارش شبکه خبری ای.بی.سی، طرح آمریکا برای واکنش به این تهدید شامل افزایش حضور نیروهای امنیتی مسلح در پروازهای انگلیسی و یا افزایش بازرسی مسافرانی است که مقصدشان آمریکا است.

همچنین مسافران انگلیسی ممکن است با این درخواست مواجه شوند تا زودتر از معمول در فرودگاه حاضر شوند تا پس از انجام بازرسی‌های عمده، مراحل چک و بازرسی بیشتری را پشت سر بگذارند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز در این رابطه روز یکشنبه گذشته در مورد تهدیدهای مطرح علیه این کشور از سوی اروپاییان افراطی‌شده در سوریه که با استفاده از پاسپورت‌های اروپایی می‌توانند به صورتی بسیار راحت‌تر از همتایان عرب خود به آمریکا سفر کنند، هشدار داد.

اوباما گفت: "آن‌ها پاسپورت‌های اروپایی دارند. و برای ورود به آمریکا نیازی به گرفتن ویزا ندارند."

بر اساس این گزارش، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در حال حاضر بر روی مشارکت احتمالی بین "جبهه النصره" - شاخه اصلی القاعده در سوریه - و "القاعده در جزیره العرب" که همتای یمنی آن است متمرکز شده است.

در حالی که جبهه النصره دارای هزاران جنگجوی غربی با پاسپورت‌های اروپایی است، القاعده در جزیره العرب به عنوان متخصص‌ترین شاخه القاعده در ساخت بمب‌های پیچیده شناخته شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...