نسخه چاپی

مجوز جاسوسی برای آژانس امنیت ملی آمریكا!

اسناد فوق محرمانه نشان می‌دهد كه آژانس امنیت ملی آمریكا تنها از انگلیس، كانادا، استرالیا و نیوزلند جاسوسی نمی‌كند و حق جمع‌آوری داده‌ها از سایر كشورها را دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: بنابر اسناد محرمانه حقوقی 2010، آژانس امنیت ملی آمریکا مجوز جمع‌آوری اطلاعات از تمام کشورهای جهان بجز انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند را دارد.

این مجوز از جانب دادگاه نظارت اطلاعات خارجی آمریکا تصویب شده و بر طبق این مجوز، آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه جمع آوری اطلاعات و جاسوسی از 193 کشور را دارد.

این مجوز همچنین به این آژانس اجازه جمع‌آوری داده‌ها درباره سازمان‌های بین‌المللی چون بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را می‌دهد.

جمیل جعفر، معاون مدیر حقوقی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا می‌گوید: این اسناد نشان دهنده فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی آمریکا و همکاری و نقش دادگاه مذکور در کنترل این فعالیت‌ها است.

در این گزارش که با استناد به اسناد محرمانه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، تاکید دارد که آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها لزوما به جاسوسی از تمام کشورها به جز چهار مورد ذکر شده نمی‌پردازد، بلکه مجوز این کار را دارد.

در پی افشای جاسوسی این آژانس از رهبران اتحادیه اروپا، روابط بین آمریکا با این اتحادیه و سایر کشورها چون برزیل مخدوش شده است.

واشنگتن در توجیه این اقدام می‌گوید فعالیت جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا برای جلوگیری از حملات تروریستی نه فقط برای آمریکا بلکه برای سایر متحدانش ضرورت دارد.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...