نسخه چاپی

رئیس جمهور زیبا جرائم بانكی را ببخشد!

مراسم روز صنعت و معدن با حضور رئیس جمهور و جمعی از تلاشگران عرصه صنعت امروز صبح در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری مهر: همزمان با روز صنعت معدن و تجارت، مراسمی با حضور جمعی از تلاشگران عرصه صنعت، تشکل های صنعتی و معدنی، اتاق های بارزگانی ، روسای سازمان های صنایع و معادن استان های کشور صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد که حاشیه های آن را می خوانید:

- حجت الاسلام حسن روحانی میهمان این مراسم بود که به گفته مجری 2 ساعت از وقت را برای حضور در جمع صنعت گران اختصاص داده بود.

- قبل از سخنرانی رئیس جمهور جمعی از صنعتگران به نمایندگی از صنف خود به بیان مشکلات پیش رو صنعت و تولید پرداختند که شافعی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن یکی از آنان بود.

شافعی از رئیس جمهور درخواست کرد که قانون بهبود فضای کسب و کار را به طور کامل اجرا کند و معاون اول خود را متولی اجرای این قانون تعیین کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن همچنین از وزیر امورخارجه که بستر و زمینه های لازم را برای توسعه اقتصادی در کشور فراهم می کند، تشکر کرد.

- رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت از دیگر سخنرانان مراسم بود که در ابتدای سخنان خود از حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور زیبا و صلح طلب یاد کرد که این سخنان مورد تشویق حضار قرار گرفت.

- وی از رئیس جمهور در خواست کرد جرائم بانکی بنگاههای صنعتی را در قبال ایجاد اشتغال ببخشد که این پیشنهاد نیز مورد استقبال حضار قرار گرفت.

- نوبت به میزبان مراسم رسید. مجری برای دعوت از نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت به داستان ضرب المثل "نیش عقرب نه از سر کین است اقتضای طبیعتش این است" اشاره کرد و گفت: این روزها وزیر صنعت معدن و تجارت نیش می خورد اما به کار خود ادامه می دهد و به تدبیر و امید دل بسته است و ما به امید تدبیر و امید همه سختی ها را تحمل می کنیم.

نعمت زاده در سخرانی کوتاه خود، گفت: ما در کنار فعال شدن دیپلماسی سیاست خارجی، دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم و در جهت بهبود فضای کسب و کار می کوشیم.

- رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن که وقتی برای سخنرانی برایش در نظر گرفته نشده بود، تقاضای سخرانی کرد و قبل از سخنرانی رئیس جمهور توسط وزیر صنعت معدن و تجارت برای ایراد سخنرانی به جایگاه دعوت شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن، گفت: از رئیس جمهور بدلیل حمایت از تولید که در همان ایام انتخابات از برنامه های دولت بود، تشکر ویژه می کنم. برای کنترل تورم از رئیس جمهور تشکر ویژه می کنم. برای اینکه رئیس جمهور خروج از رکود را اعلام کرد باز هم تشکر می کنم. وی خطاب به روحانی گفت: منش و روش و صحبت های حضرت عالی آرامش به فضای تولید داده و من بازهم از شما تشکر می کنم.

- تقدیر از برگزیدگان واحد صنعتی نمونه، پیشکسوتان معدنی و صنعتی، صنایع و طرح های نمونه صنعتی از دیگر برنامه های این مراسم بود که از 11 برگزیده در روز صنعت و معدن توسط رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.

- پایان بخش این مراسم سخنرانی رئیس جمهور بود. روحانی با اشاره به اهتمام دولت برای شکست رکود و مهار تورم خطاب به سرمایه گذاران گفت: والله بالله تالله سال های 84 تا 92 گذشت و دیگر تکرار نمی شود. دولت یازدهم خود را خادم مردم می داند و هیچ تصمیم فردی بدون مشورت آن هم مشورتهای چند باره اتخاذ نمی کند.

رئیس جمهور همچنین ضمن استقبال از انتقاد از دولت گفت: این دولت دست تمام کسانیکه اشتباهات دولت را فریاد بزنند می بوسد.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...