نسخه چاپی

طرح رایگان شدن درمان ناباروری به مجلس می‌آید

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حمایت از خانواده‌هایی كه به علت ناباروری در حسرت فرزند می‌مانند، باقیات‌الصالحات است به همین علت طرح رایگان شدن خدمات درمان ناباروری را در مجلس كلید می‌زنیم.

به گزارش نما، عابد فتاحی در گفت و گو با فارس درباره هزینه های سنگین درمان ناباروری توضیح داد: کاهش جمعیت کشور آینده ایران را تهدید می‌کند و مشکلات زیادی در مسیر افزایش جمعیت وجود دارد که باید به صورت همه جانبه مورد توجه مسئولان دولت و نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در این زمینه حتماً باید انجام شود، حمایت از خانواده هایی است، توان باروری را ندارند و مجبورند برای درمان ناباروری میلیونها تومان بپردارند در حالی که توان پرداخت چنین هزینه هایی را ندارند و به همین علت در حسرت داشتن فرزند می‌مانند، در حالی که واقعاً علاقه دارند، بچه داشته باشند.

فتاحی ادامه داد: بسیاری از این خانواده ها اگر مشکل ناباوری شان حل شود، 2 تا 3 فرزند می‌آورند و همین اقدام می‌تواند تأثیر مهمی در افزایش جمعیت داشته باشد ضمن اینکه اگر دولت و مجلس موانع مالی را در این زمینه بردارند، باقیات صالحات آنها خواهد بود.



وی گفت: بنده به عنوان نماینده مجلس حتماً از هفته آینده برای تدوین طرح رایگان شدن هزینه های درمان ناباروری برای خانواده‌ها در مجلس اقدام می‌کنم.



به گزارش خبرنگار فارس بر اساس آمارهای اعلام شده، حدود 15 درصد زوج های ازدواج کرده نابارور هستند و هزینه هر بار درمان ناباروری مثلاً به روش IVF حداقل 5 میلیون تومان است.

۱۳۹۳/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...