نسخه چاپی

كاهش قیمت خانه با تحویل پروژه‌های مسكن مهر

عکس خبري -کاهش قيمت خانه با تحويل پروژه‌هاي مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ طرح وام مسكن خبرنگاران به وزارت ارشاد و بانك‌ها خبر داد و با اشاره به احداث 4.5 میلیون واحد مسكن مهر در سراسر كشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود با تحویل مسكن‌های مهر، قیمت زمین و مسكن كاهش یابد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دقایقی قبل در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران استان قزوین که در حاشیه بازدید از پروژه‌های شاخص استان برگزار شد، بیان داشت: در حال حاضر شاهد افزایش چند درصدی مبلغ اجاره بها قیمت زمین و مسکن در کشور هستیم که البته می‌توان علت این افزایش قیمت را آغاز فصل نقل و انتقالات دانست.

وی ادامه داد: تحویل پروژه‌های مسکن مهر به سراسر کشور که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود می‌تواند سهم زیادی در کاهش تقاضای مسکن داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه کاهش تقاضای مسکن را موجب کاهش نرخ اجاره بها و قیمت زمین و مسکن دانست و گفت: تمام تلاش دولت نهم و دهم این بوده که پروژه‌هایی که قبل از سال 91 آغاز شده تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده شود.

نیکزاد اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های نهم و دهم تا انتهای این دولت است که هم هزینه و بار اضافه برای دولت آینده نداشته باشد و هم مردم بتوانند شاهد به بار نشستن فعالیت‌های دو طرفه مردم و مسئولان در طی دولت‌های نهم و دهم باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال گذشته شاهد افزایشاتی در قیمت مسکن و نرخ اجاره بها در کشور بودیم که با متوسل شدن به تعزیرات حکومتی توانستیم این افزایش قیمت را کنترل کنیم.



75 هزار واحد مسکن مهر در تهران آماده بهره‌برداری است

نیکزاد ادامه داد: در حال حاضر بیش از 75 هزار واحد مسکن مهر در شهر تهران آماده بهره‌برداری است که به زودی به متقاضیان تحویل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با این افتتاح چند 10 هزاری مسکن مهر در شهرهای پرند، پردیس، اسلامشهر و پاکدشت می‌توانیم قیمت زمین و اجاره بها را تا حد زیادی در تهران کنترل کنیم.

افتتاح 32 هزار واحد مسکن مهر در قزوین

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در طی دولت‌های نهم و دهم بیش از 88 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان قزوین آغاز شده است، اظهار داشت: 32 هزار واحد از مسکن مهر روستایی و شهری استان قزوین در سال‌های گذشته به افتتاح رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری بیش از 32 هزار واحد مسکن مهر در قزوین به بهره‌برداری برسد.

نیکزاد گفت: تلاش دولت بر روی این امر متمرکز شده که باقی واحد‌های نیمه تمام مسکن مهر تا پایان دولت به افراد متقاضی واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی خود پروژه مسکن مهر شهرک مهرگان قزوین را یکی از موفق‌ترین پروژه‌های مسکن مهر در کشور دانست و ابراز داشت: طرح راه‌های دسترسی که چندی پیش در مسکن مهر مهرگان آغاز شد و در حال اجراست یکی از موفق‌ترین طرح‌هایی است که می‌تواند به رفاه حال شهروندان ساکن در این مسکن‌های مهر کمک کند.

وام مسکن خبرنگاران در حال پیگیری است

علی نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر طرح وام مسکن خبرنگاران یکی از طرح‌های در حال پیگیری وزارت راه و شهرسازی است، افزود: بر اساس این طرح که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید خبرنگاران می‌توانند از وام 45 میلیون تومانی ساخت مسکن و 30 میلیون تومانی خرید استفاده کنند.

وی توضیح داد: البته این وام در تعداد پنج هزار فقره و با سود 12 درصد تصویب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این طرح از 4 روز گذشته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک‌های مربوطه ابلاغ شده است اما در خصوص معرفی خبرنگاران واجد شرایط برای دریافت این وام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برنامه‌ریزی جامعی داشته باشد تا حقی از فردی ضایع نشود

۱۳۹۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...