نسخه چاپی

سخنران و مستمع و فیلمبرداران سرجمع 30 نفر!

یك سایت وابسته به محافل ضدانقلاب تاكید كرد اپوزیسیون جمهوری اسلامی، گروه‌های چند نفره‌ای است كه حتی در اتحاد و یكپارچگی آرا و عقاید بین گروهی خود دچار تفرق هستند.

یکشنبه گذشته سالن بزرگ شماره 108 دانشگاه جورج واشنگتن پذیرای جمعیت 30 نفره‌ای بود که برای شنیدن سخنرانی ده فعال سیاسی با موضوعیت «مرور بر کارنامه دولت روحانی» به این کنفرانس آمده بودند. ده تن از فعالان سیاسی برای مستمعینی که تعدادشان با احتساب دو فیلمبردار و سه گزارشگر از سه رسانه دیداری و شنیداری به زحمت به 30 نفر می‌رسید سخنرانی کردند.گویانیوز نوشت: اگرچه برگزاری چنین جلساتی آن هم با مدعوین اندک، در بین اپوزیسیون خارج از کشور مسبوق به سابقه است و تازگی ندارد اما گردهمایی‌هایی این چنین بی‌رونق و فاقد حمایت از سوی هموطنان مهاجر و رانده شده از وطن، آن هم در چنین شرایط حساس، نه تنها بی‌اعتمادی مردم به گروه‌های سیاسی و اپوزیسیون خارج از کشور را به دلیل عدم توانایی در جذب حتی همفکران خود، افزایش می‌دهد، بلکه آب در آسیاب رژیم ریختن را می‌ماند.

نویسنده خاطرنشان کرد: آیت‌الله خمینی جهان را مرعوب قدرت سحر‌ کلام خود ساخت تا بدانجا که از روشنفکر تا تاجر و مردم کوچه و بازار به دیدارش می‌شتافتند و با او بیعت می‌کردند. در آن ایام دکتر کریم سنجابی از بنیانگذاران جبهه ملی دوم نیز چون همه مرعوب شخصیت و سحر کلام آیت‌الله می‌شود و برای دیدارش به نوفل لوشاتو می‌رود، اما پس از بازگشت از فرانسه از سوی برخی از یاران و همقطاران مبارزاتی خود مورد سرزنش قرار می‌گیرد و می‌گویند از شمایی که مردی اهل سیاست و لیدر حزب مردمی جبهه ملی منتسب به دکتر مصدق هستید بعید بود که برای ملاقات آیت‌الله به فرانسه بروید. مرحوم سنجابی در پاسخ به ناصحین خود می‌گوید «ما با همه ادعایی که در مردمی بودن حزب خود داریم، اما هرگز قادر به تجمیع جمعیتی بیش از 100 نفر نبودیم اما آیت‌الله با فرمانی ملتی را به خیابان می‌کشد، از این رو دیدن چنین فردی حتی برای رفع حس کنجکاوی هم که باشد واجب بود».

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...