نسخه چاپی

افزایش قیمت لبنیات طبیعی است!

به دنبال افزایش قیمت شیرخام به ۱۴۴۰ تومان در اولین روزهای تابستان و تنها یك هفته قبل از ماه مبارك رمضان، این روزها ردپاهایی از افزایش قیمت لبنیات دیده می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تراز، به دنبال افزایش قیمت شیرخام به ۱۴۴۰ تومان در اولین روزهای تابستان و تنها یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان، این روزها ردپاهایی از افزایش قیمت لبنیات دیده می‌شود؛ موضوعی که هم‌اکنون باعث شده که بسیاری از روزه‌داران در هنگام مراجعه به مراکز خرید غافلگیر شوند و برخی از آنها از مصرف این کالاها صرف‌نظر کنند.

این اتفاق را در حالی در بازار شاهد هستیم که دولت بارها تاکید کرده که به‌دنبال افزایش قیمت‌ها نیست و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در سال‌جاری افزایش قیمتی نداشته باشیم. اما گزارش‌ها از بازار حاکی از آن که نرخ شیر و بعضی از محصولات لبنی در روزهای گذشته از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. حتی یکی از برندها، نرخ شیر کم‌چرب را ۱۰۰ تومان و شیر پرچرب را ۳۰۰ تومان بالا برده است. همچنین این برند نرخ خامه را ۱۰۰ تومان، ماست یک کیلویی را ۵۰۰ تومان، شیر کاکائو را ۲۰۰ تومان و قیمت ماست دبه‌ای یک کیلویی را نیز ۱۰۰۰ تومان افزایش داده است. در عین حال، برخی اقلام وارداتی همچون کره افزایش قیمت قابل توجهی را پیدا کرده‌اند که این رشد قیمت‌ها با کمبود نیز همراه بوده است‌. با وجود این افزایش قیمت‌ها، ههنوز هیچ یک از مسوولان این رشد قیمت‌ها را نپذیرفته‌اند.

یداله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار در گفت‌وگو با خبرنگار «تراز» اظهار داشت: در زمینه لبنیات هنوز تغییرات خیلی خاصی صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که قیمت لبنیات هنوز از طرف سازمان حمایت اعلام نشده است، افزود: قیمت شیرخام ابلاغ شده، ولی خود تولیدکنندگان می‌گویند احتمال افزایش قیمت لبنیات درحدی که قیمت شیرخام افزایش پیدا کرده، منتفی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران متذکر شد: تولیدکنندگان معتقدند که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و به همین دلیل تمایلی به افزایش قیمت‌ها ندارند.

صادقی در پاسخ به این پرسش که اما افزایش قیمت برخی برندهای محصولات لبنی را هم‌اکنون در بازار شاهد هستیم، تصریح کرد: زمانی که قیمت شیرخام گران می‌شود، به طور طبیعی باید قیمت فرآورده‌های لبنی نیز افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: شما می‌گویید عده‌ای قیمت لبنیات را افزایش داده‌اند، اما به طور کلی تمایل فرآوری‌کنندگان به افزایش قیمت حداقل در حد افزایش قیمت شیرخام نیست، ولی ممکن است تغییراتی داشته باشند و ما باید بررسی کنیم.

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...