نسخه چاپی

رونمایی از شیوه جدید وزیر علوم در انتصابات

مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی و كاربردی منصوب شد تا این نكته به ذهن دانشگاهیان متبادر شود كه در آموزش عالی قحط‌الرجال رخ داده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر روز گذشته مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی منصوب کرد تا این نکته به ذهن دانشگاهیان متبادر شود که در آموزش عالی قحط‌الرجال رخ داده است.

در حالیکه نمایندگان مجلس و جامعه دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به شیوه انتخاب روسای دانشگاه‌ها از سوی وزیر علوم معترض هستند و حتی اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی چندین بار در رابطه با این مسئله به وزیر علوم تذکر دادند وزیر علوم یک سرپرست را بر دو دانشگاه منصوب می‌کند، گویی قحط‌الرجال آموزشی در کشور وجود دارد.

البته این مسئله پیش از این هم رخ داده است به طوریکه محمدحسین امید معاون اداری مالی وزارت علوم پس از برکناری غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی انتخاب شد.

امید همچنین پس از برکناری فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران نیز به مدت حدود 4 ماه در هر دو سمت معاون اداری مالی وزارت علوم و سرپرست دانشگاه تهران فعالیت کرد.

و حالا مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حفظ سمت سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی شده است تا این دو دانشگاه بزرگ توسط یک سرپرست مدیریت شود.

برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که در این موارد برکناری برای وزیر علوم از انتصاب اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل وزیر فرد را برکنار می‌کند تا در آینده در رابطه با انتصاب تصمیم گیری کند.

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...