نسخه چاپی

تمام دروغ‌های قسمت دوم فیلم «300»

حسن عباسی با بیان اینكه در فیلم 300 دو اینگونه نشان داده شده كه ایرانی ها با 5 میلیون سرباز به جنگ یونانی ها رفته‌اند، گفت: در حالی كه آن زمان ایران 20 میلیون جمعیت هم نداشته است؛ حال چطور می شود كه خشایارشاه با 5 میلیون نفر به جنگ با یونانی ها رفته است ...

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن عباسی در برنامه راز به کارگردانی نادر طالب زاده که سه‌شنبه شب از شبکه چهارم پخش شد، گفت: ایران ستیزی سابقه طولانی دارد، به گونه ای که در سال 1960 فیلم 300 اسپارتان ساخته شد، در حالی که در آن زمان ایران و غرب در تعاملات خوبی قرار داشتند.

وی ادامه داد: فیلم 300در فضای شکست اسرائیل از حزب الله در جنگ 33 روزه ساخته شد که ما توانستیم 14 المان عاشورایی را برای آن مشخص کنیم. به عبارت دیگر سازوکار فیلم به این شکل بود که یکی از شخصیت های فیلم ایستاده بمیرد و این مسئله همان چیزی است که رزمندگان ما در خرمشهر مطرح می کردند، به عبارت دیگر رزمندگان می گفتند همانند نخل ایستاده بمیرید.

عباسی با بیان اینکه در صحنه آخر 300 که شخصیت فیلم کشته می شود یک صلیب بر گردن داشته است، تصریح کرد: تیرهایی که به آن اصابت کرده بود، اینگونه القا می کند که انگار اسب ذوالجناح تیر خورده است، همان طور که استاد فرشچیان عکس ذوالجناح را نقاشی کرده است.

استاد علوم استراتژیک با بیان اینکه اسرائیلی ها متوجه شدند که در جنگ 33 روزه، رمز یا ابوالفضل، یا حضرت زینب عامل پیروزی حزب الله بوده است، تصریح کرد: امریکا و اسرائیل تاریخ یکپارچه ندارند و دموکراسی، جام جهانی، المپیک و .... را از تمدن یونان گرفته و ایجاد کرده اند.

عباسی با بیان اینکه یونان همانند انبار تمدن غرب است و هر زمانی که غربی ها از این حیث دچار مشکل شدند، به این انبار مراجعه کردند، گفت: آمریکا امروزه تلاش می کند تا بتواند عظمت امپراتوری روم را برای خود ایجاد کند؛ در حالی که ما از لحاظ تمدنی تنها به آثار باقی مانده از تخت جمشید، پاسارگاد و .... افتخار نمی کنیم؛ بلکه ما هر بار بر ویرانه های تمدنی خود تمدن جدیدی ساخته ایم و امروزه نیز در اوج قرار داریم.

وی گفت: طی 2 هزار و 600 سال گذشته همیشه میان غرب و ایران تقابل وجود داشته است و همین مسئله باعث شده که غربی ها در مدت 40 و 50 سال، 4 بار داستان 300 را برجسته کنند.

این استاد علوم استراتژیک با بیان اینکه غرب در 2 هزار و 600 سال گذشته همیشه به عقب رفته است؛ در حالی که ایران هربار که ویران شده دوباره تمدنی جدیدی را برای خود ایجاد کرده، افزود: تقابل ایران و غرب یک بار در نبرد داریوش با یونانی ها و یک بار نیز بعد از قدرت گیری اشکانیان در ایران بوده است، با این حال غرب تنها قصد برجسته کردن اسکندر مقدونی را دارد که توانست ایران را ویران کند.

عباسی با بیان اینکه در 2 هزار سال پیش کراسوس شکست سنگینی را از سپهبد سورنا در سوریه خورده است، ادامه داد: کار خوبی که در این زمینه انجام شده این است که اسم سپهبد سورنا روی یکی از خودروهای کشورمان گذاشته شده است؛ با این حال غرب از این مقطع تاریخی فرار می کند.

وی در همین زمینه با بیان اینکه فردوسی هزار سال بعد از شکست کراسوس از ارتش ایران شخصیت رستم را با الهام گرفتن از سورنا خلق می کند، گفت: در فضای امروزی ایران ستیزی و اسلام ستیزی با هم وجود دارد؛ چرا که اسلام بدون ایرانیت همان اسلامتی که در عربستان وجود دارد و از دل آن القاعده و داعش خارج می شود.

این استاد علوم استراتژیک با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت را مطرح کردند، تصریح کرد: به همین دلیل است که غربی ها قصد دارند ایرانیت و اسلام را با هم از بین ببرند. به گونه ای که می بینیم در همه مجموعه هایی که علیه ایران و اسلام ساخته شده چهره زشتی از ایران به نمایش در آمده است.

عباسی گفت: 6 سال قبل از ساخت فیلم 300 یک فیلم یک شب با شاه را می سازند که در آن خشایارشاه چهره موجهی داشته ولی می بینیم که در فیلم 300 این شاه ایرانی با چهره ای کریه به تصویر کشیده شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه چند ماه پیش رسانه ملی انیمیشین سبزیجات را نشان داد که در آن به نوعی به داستان خشایارشاه و استر، زن یهودی را به نشان می داد و این کار بسیار خوبی است، گفت: در دقایق اولیه فیلم 300 دو نشان داده می شود که داریوش بر روی کشتی ای سوار شده و توسط تیری کشته می شود، با این حال ما چنین تلقی ای از تاریخ نداریم؛ چرا که در هیچ سند تاریخی ننوشته که داریوش از طریق دریا به یونان رفته است.

این استاد علوم استراتژیک یادآور شد: همچنین در این فیلم نشان داده می شود که بعد از شکست ایران از یونانی ها مردم یونان 40 کیلومتر را می دوند تا این خبر را به آتن بدهند و ما بیش از 40 سال است که عنوان می کنیم چرا جامعه ورزشی ما نسبت به دوی ماراتن و فلسفه آن اعتراضی نمی کند.

عباسی با بیان اینکه 10 سال بعد خشایارشاه برای انتقام شکست داریوش به منطقه ماراتن می رود و حدود 3 ماه و نیم یونان را اشغال می کند، تصریح کرد: خشایارشاه در آن جنگ برای اولین بار در تاریخ جهان پلی بر روی یک تنگه نظامی می سازد که هنوز هم از چنین روشی برای ایجاد پل در جنگ ها استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه غربی ها کشور قدرتمند ایران را بربر معرفی می کنند، گفت: نمی خواهیم به استخوان های گذشتگان مان افتخار کنیم و تنها هدف مان نشان دادن پایبندی رسانه به واقعیت ها است.

این استاد علوم استراتژیک با بیان اینکه در فیلم 300 دو اینگونه نشان داده شده که ایرانی ها با 5 میلیون سرباز به جنگ یونانی ها رفته است، گفت: در حالی که آن زمان ایران 20 میلیون جمعیت هم نداشته است؛ حال چطور می شود که خشایارشاه با 5 میلیون نفر به جنگ با یونانی ها رفته است. همچنین در این فیلم نشان داد که خشایارشاه آتن را به آتش کشیده ولی در اسناد تاریخی اینگونه آمده است که خشایارشاه به مردم آتن گفت که کاری با شما نداریم.

عباسی ادامه داد: ناپلئون می گوید که یونانی ها به اینکه توسط ایرانی ها کشته نشدند، افتخار می کنند، در حالی که قطعا شاه ایران نیت کشتن آنها را نداشته است.

وی با بیان اینکه غربی ها در 3 نبرد از ارتش ایران شکسته خورده اند، تصریح کرد: ولی امروزه می بینیم که آنها چهره دیگری از خود را نشان می دهند.

این استاد علوم استراتژیک با اشاره به ادعای حضور 5 میلیون ایرانی در نبرد خشایارشاه و یونان در فیلم 300 گفت: این در حالی است که هر کدام از 3 منطقه نبردی ای که در فیلم به تصویر کشیده شده بیش از 2 کیلومتر وسعت نداشته است، حال چطور می شود در منطقه ای 5 میلیون نفر و در منطقه ای دیگر بیش از هزار ناو جنگی ایرانی با 500 هزار حضور داشته باشد؛ در واقع غربی ها قصد تخریب چهره ایران را دارند.

عباسی افزود: یکی دیگر از دروغ های فیلم 300 دو جنگ نفت کش ها است، به گونه ای که در این فیلم نشان داده شده که نیروهای ایرانی با کمک نفت و آتش کشیدن دریا به پیروزی رسیده اند در حالی که اصلا در آن زمان نفت وجود نداشته است. دروغ دیگر این فیلم وجود دریای پرتلاطم است در حالی که قطعا نیروی دریایی آن زمان نمی توانسته در چنین دریایی به نبرد بپردازد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ خشایارشاه و یونانی اصلا کشوری به نام یونان وجود نداشته است، گفت: در واقع در آن زمان یونان یک جامعه مدنی و شامل چند شهر بوده که همیشه نیز با یکدیگر در حال نبرد بوده اند. باید گفت که این دروغ ها فیلم را به یک افسانه تبدیل کرده که تنها هدفش تخریب چهره ایران است.

این استاد علوم استراتژیک تصریح کرد: جوان ایرانی بداند که اجازه تخریب چهره ایران و اسلام را نمی دهیم. خوشبختانه نبرد سورنا و شکست غرب از سپهبد سورن افسانه نیست که ما در حال مطالعه آن هستیم.

عباسی با بیان اینکه روی نبرد شهید نادر مهدوی با ناوگان آمریکایی در خلیج فارس که در سال 1365 انجام گرفت نیز مطالعه می کنیم، اظهار داشت: 3 سال پیش نیز عنوان کردم که در سریال سوپرنچرال به خدا حمله شده است؛ امروزه نیز در حال حمله به فرشته جبرئیل هستند. در واقع متعلقات ایمان 7 مورد است که ایمان به ملائکه یکی از آنها است و غربی ها با حمله به جبرئیل می خواهند ایمان به کتاب و ایمان به غیب را نیز از بین ببرند.

عباسی با بیان اینکه رهبری عنوان کرده اند که مواظب رخنه فرهنگی باشید، ادامه داد: قطعا حمله به ستون های ایمان که از سوی غربی ها صورت می گیرد، همین رخنه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه 3 و 4 سال پیش کسی تصور نمی کرد که جنبش عمومی علیه ربا در کشور شکل بگیرد، اظهار داشت: امروزه ایمان از طریق کتاب ها، فیلم ها، بازی ها، انیمیشین ها و .... در حال ضربه خوردن است و باید بگوییم که غربی ها به خوبی در حال رصد ما هستند؛ البته ما به خوبی در مقابل جنگ غربی ها با ملائکه پدافند می کنیم.

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...