نسخه چاپی

شروط لازم برای رسیدن به فلاح و رستگاری

امروز كه ما با چشمان خودمان چنین گروهی را هم در همین جامعه و هم در كشورهای دیگر دنیا ملاحظه می كنیم، قرآن مجید می فرماید: زندگی آنها به روش فرعون هاست.

مراسم شب چهارم ماه رمضان در حسنیه همدانیها با مداحی حاج ذبیح الله ترابی و سخنرانی حجت الاسلام انصاریان برگزار شد.

*فلاح و فوز با اتخاذ کردن روش زندگی معلوم می شود، خداوند اختیار انتخاب روش زندگی را به دست خود انسان داده است، به شرط آنکه انسان اسیر عقل ناقص و خواسته های نفسانی نامشروع و غیر معقول نشود.

*آنهایی که در گذشته ما بودند و ما آنها را ندیده ایم، قرآن مجید از زندگی آنها خبر داده است، که آنها با انتخابی که خودشان کردند و با تکیه بر عقل ناقص خودشان و با اسارتی که بدست هوای نفس و خواسته های نامشروعشان، طبق قرآن دچار کفر، فسق، فجور، انکار و مسخره کردن حقایق عالم هستی و مسخره کردن حقایق شدند.

* امروز که ما با چشمان خودمان چنین گروهی را هم در همین جامعه و هم در کشورهای دیگر دنیا ملاحظه می کنیم، قرآن مجید می فرماید: زندگی آنها به روش فرعون هاست.

*فرعون ها چه زندگی ای داشند، همانی که الفاظش را بیان کرده است، خب چنین مسیری اصلا بسمت فلاح و فوز نیست، لذا بخاطر اینکه اینان پیروزی واقعی بدست نیاوردند روز به روز خودشان، اقتصادشان، سیاستشان بدتر، پر شر و زیان تر می شود.

*بهمین خاطر برای این گروه نه در گذشته و نه در الان هیچ در امنیت نبوده و نیستند، بقول قرآن کریم آرامشی نخواهند داشت، دائم استرس و اضطراب دارند، بیماری های فکری دارند.

*هر قانونی که وضع می کنند بر اساس فکر ناقص و هوای نفس خودشان است، حتی سبب شده است که بسیاری از گناهان کبیره را هم وکلای بعضی ملت ها قانونی کرده اند، اما آنهایی که قدرشناس خوبی بوده اند و دنبال فلاح و فوز، انتخاب روش زندگی را به پرودگار سپرده اند.

*برای رسیدن به فلاح و رستگاری داشتن سه شرط لازم است قطع علایق، حفظ دقایق ، درک حقایق ضروری. متاسفانه امروزه مظاهر تعلقات دنیوی رو به فزونی است و علاقه به تمبر، عتیقه، موبایل و خرید ملک از مهمترین این امور است که با تقلید از فرهنگ غربی انسان را به تاریکی برزخ و نابودی آخرت می کشاند و یک مسلمان باید بداند بر اساس روایتی از حضرت امیر علیه السلام هر کسی را از راه هم صحبت و همنشینش می توان شناخت.

منبع: عقیق

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...