نسخه چاپی

راز كشف شهر مدینه الزهرا در اسپانیا

مجموعه جدید گونیا ساخته علیرضا حسینی با هدف به تصویر كشیدن مشتركات تاریخی و فرهنگی مسلمانان در ایران، تركیه و اسپانیا در شبكه مستند سیما تولید شد و جمعه ها به روی آنتن می رود.

این مجموعه 15 قسمتی به معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و همچنین در مواردی به فناوری های دوران اسلامی در کشورهای اسپانیا، ترکیه و ایران پرداخته است.

هفت قسمت از این مجموعه در شهرهای تولدو، گرانادا، سویا، کوردوبا و منطقه اندلس اسپانیا تصویربرداری و لوکیشن های متعددی از جمله کاخ موزه الحمرا، کاخ موزه الکازار، شهر تاریخی مدینه الزهرا، موزه کوردوبا، مسجد کوردوبا، خانه اندلسی با سبک ایرانی، بازار سنتی و موزه تولدو، موزه علم گرانادا و...تصویربرداری شده است.

همچنین دو قسمت از برنامه به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی شهر و استان یزد از جمله معرفی موزه آب سعد آباد در این استان اختصاص دارد و یک قسمت به معرفی و مقایسه پنج پل تاریخی در اصفهان و اسپانیا که با همکاری بابک بهداد تصویربرداری و ساخته شده است.

قسمت دیگری از این برنامه به معرفی آثار فرهنگی و تاریخی شهر مراغه اختصاص یافته و یک قسمت نیز با همکاری مسعود جعفری به معرفی لنج سازی در جزیزه قشم می پردازد.

ضمن این که با همکاری مرکز فرهنگی ترکیه (ارسیکا) و رایزنی فرهنگی کشورمان در استانبول، دو قسمت از این برنامه به معرفی مسجد حمیدیه و سلطان احمد و کاخ موزه توپکاپی و ایاصوفیا در شهر استانبول اختصاص یافته است.

مجموعه مستند گونیا در 15 قسمت سی دقیقه ای جمعه ها ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن بامداد یکشنبه ها ۳:۳۰ و ۱۱:۳۰ صبح از شبکه مستند سیما پخش می شود.


**توپ، شوت، شیشه از شبکه آموزش سیما

شبکه آموزش سیما جمعه 13 تیرماه با فیلم سینمایی توپ،شوت، شیشه به کارگردانی بهمن شهروان مهمان خانه های ایرانی می باشد.


** ساخت اکشن شکار قهرمان در ترکیه

پدرام بهرامی فر در تدارک ساخت فیلم سینمایی شکار قهرمان برای حضور در جشنواره فیلم فجر است.

وی در این باره گفت: فیلم سینمایی شکار قهرمان درباره ۲ کودک قهرمان جهان است که توسط گروهی تروریست ربوده می شوند؛ این فیلم از صحنه های اکشنی برخوردار است و قصد داریم در آن از تمامی ورزشکاران به نام کشورمان در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرحل پیش تولید و انعقاد قرارداد با بازیگران را سپری می کنیم و فیلم بعد از ماه رمضان در کشور ترکیه کلید می خورد.

بهرامی فر درباره ساخت فیلم اکشن و سختی های آن نیز توضیح داد: متاسفانه در ایران به دلیل کمبود امکانات فیلم های اکشن بسیار کم ساخته می شوند و یا اگر ساخته می شوند، از کیفیت بالایی برخوردار نیست.
منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...