نسخه چاپی

گلایه جانبازان در رابطه با تخفیف بلیط هواپیما

چرا مسولان باور نمی كنند كه جانبازان واقعا مشكل دارند؟ چرا شرایط جانبازان را در نظر نمی گیرند و باور ندارند كه مسافرت از طریق زمین برای جانبازان سخت است؟

عبدالله تمیمی عضو فراکسیون جانبازان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی مسولان شرکتهای هواپیمایی به سهمیه ای که برای بلیط جانبازان و ایثارگران در نظر گرفته شده است گفت: استفاده از بلیط با تخفیف برای جانبازان و ایثارگران باید یک اصل باشد که همه ملزم به اجرا باشند. در حالی که امروزه این الزام به انتخابی سلیقه ای تبدیل شده و هر شرکتی که دلش می خواهد این قانون را رعایت می کند و هر شرکتی که تمایل ندارد، از اجرای آن خودداری می کند.

عضو فراکسیون جانبازان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد استفاده از بلیط هواپیما برای جانبازان و خانواده شهدا برای تفریح و خوشگذرانی نیست گفت: چرا مسولان باور نمی کنند که جانبازان واقعا مشکل دارند؟ چرا شرایط جانبازان را در نظر نمی گیرند و باور ندارند که مسافرت از طریق زمین برای جانبازان سخت است؟

وی با اعلام اینکه شهرستانها امکانات لازم بهداشتی و پزشکی را ندارند گفت: از یک سو بیماری های جانباران از جمله بیماری های شیمیایی یا ترکشهایی که در بدن دارند، به اندازه ای جدی و البته تخصصی است که امکان ارایه خدمات در شهرستانها وجود ندارد و جانباز حتما باید به تهران سفر کند.

تمیمی با اشاره به اینکه قصد نداریم زحمات تیم پزشکی در شهرستانها را زیر سوال ببریم گفت: خدماتی که در شهرستانها به جانبازان می دهند، به اندازه ای ناچیز است که حتما باید به تهران بیایند و چون استفاده از اتوبوس یا قطار نیازمند آن است که جانباز مدتی طولانی سفر کند و در این مدت بسیار عذاب می کشد و در نتیجه باید از هواپیما استفاده کنند.

این نماینده مجلس که در عملیات خیبر به جانبازی رسیده است با یادآوری اینکه شرکتهای خصوصی تاکید دارند با افزایش هزینه ها، تخصیص بلیط به جانبازان صرفه ندارد گفت: باید قبول کنیم که شرکت های هواپیمایی به کمک دولت نیاز دارند و شرکتهای هواپیمایی به شرطی حاضر به تامین بلیط با تخفیف ۵۰ درصد برای جانبازان هستند که دولت سهم خودش را بپردازد.

نماینده شادگان با تاکید بر اینکه شرکتهای هواپیمایی ارزشی برای کارهای این چنینی قایل نیستند گفت: باید بپذیریم که دنیای امروز دنیای مادیات است. هیچ کس برای رضای خدا کار نمی کند مگر افراد معدودی که تعدادشان اندک و سرمایه شان هم محدود است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت هواپیمایی نیازمند آن است که تراز سود و زیان داشته باشد گفت: اگر شرکتهای هواپیمایی نتوانند اموراتشان را بگذرانند، ناچار خواهند شد دفترشان را تعطیل کنند و تنها راهشان این است که به سو د و زیان فکر کنند.

تمیمی در پاسخ به اینکه آیا حق است ۵۰ درصد قیمت بلیط هواپیما به جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران تخفیف داده شود گفت: دو حالت وجود دارد. اول اینکه مسوولان بخواهند شرکتهای هواپیمایی جور این هزینه را بکشند که به عقیده من درست نیست. زیرا یک شرکت هواپیمایی کارمند و کارگر دارد و نباید انتظار داشته باشیم هزینه بلیط جانبازان بر آنها تحمیل شود. اما در مورد اینکه دولت بخواهد این هزینه را تحمیل کند، پاسخ مثبت است و باید هم هزینه این بلیط را دولت تامین کند و وزارت راه و شهرسازی تجدید نظر کند.
وی با طرح این پرسش که چرا گمان می کنید تخفیف بلیط برای جانبازان حق نیست گفت: جانبازی که به خاطر حفظ جان و مال و ناموس مردم به جنگ رفته و ۳۰ سال پیش سلامتی اش را از دست داده و در تمام این مدت با درد، بیماری، ویلچر نشینی، نقص عضو و هزاران مشکل دیگر دست به گریبان بوده، آیا حق نیست یک تخفیف بلیط به او تعلق بگیرد؟ آیا خانواده ای که فرزندش، پدرش یا همسرش را از دست داده، آیا حق است که اکنون مورد بی توجهی قرار بگیرند.

نماینده شادگان با تاکید بر اینکه دولت باید قدر جانبازان و خانواده شهدا را بداند گفت: مگر نه اینکه آسایش امروز را مدیون خون شهدا و جانفشانی ایثارگران هستیم؟ باید باور کنیم همین هوایی که نفس می کشیم به برکت رشادتهای رزمندان است.

وی افزود: همین الان به کشورهای همسایه نگاه کنید. کدام یک آرامش و آسایش دارند؟ اکنون عراق، افغانستان، پاکستان و بسیاری کشورهای دیگر در مشکلات به سر می برند و کافی است که بررسی کنیم کدام یک در شرایط نرمال هستند؟

تمیمی با تاکید بر اینکه گمان نکنید خیلی برای ایثارگران سنگ تمام گذاشته اند گفت: کافی است بنیاد شهید و امور ایثارگران آمار بدهد تا ببینیم به کدامیک از ایثارگران به مقدار منطقی و در شان آنها رسیدگی کرده ایم؟ شایدکارهایی برایشان کرده ایم اما به واقع هنوز حق مطلب در مورد آنان ادا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه گاهی برخی خدمات را بیش از اندازه بزرگ می کنند گفت: اکنون به یک جانباز میخواهند ۵۰ درصد قیمت بلیط هواپیما تخفیف بدهند که نهایت قیمت آن ۵۰ هزار تومان می شود و آن هم سالی یک بار است. سوال ما اینجاست که مگر چند درصد جانبازان و خانواده شهدا در طول سال از این حق استفاه می کنند؟ چرا اینقدر خست به خرج می دهیم و کم لطفی می کنیم؟

عضو فراکسیون جانبازان و ایثارگران مجلس با انتقاد از اینکه گاهی یک خدمت را بیش از اندازه بزرگ نشان می دهند گفت: این مبالغه ها برای چیست؟ واقعا تخفیف بلیط هواپیما چیزی نیست. کافی است به تاریخ جنگ جهانی نگاه کنید و رفتار کشورهای درگیر جنگ با خانواده کشته ها و جانبازان جنگی را بررسی کنید. آنگاه خواهید دید که هنوز به خانواده کشته های جنگ جهانی دوم کمک می شود آن هم در کشورهایی که ادعای مسلمان بودن ندارد و معنای شهید و شهادت را درک نکرده اند.

تمیمی با یادآوری اینکه حکومت ایران جمهوری اسلامی است گفت: هر آنچه انجام می دهیم و در قانون اساسی داریم، بر مبنای شرع اسلام است. با این حال مسولان پاسخ دهند مگر چقدر به جانبازان و خانواده شهدا و ایثارگران که بر اساس آموزه های اسلامی مقدس هستند و شان دارند کمک می کنیم؟

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...