نسخه چاپی

آمریكایی‌ها به دنبال به بن‌بست كشیدن مذاكرات هستند

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به اعتقاد ما آمریكایی‌ها به دنبال این هستند كه مذاكرات را به هر شكل ممكن به بن‌بست برسانند.

به گزارش نما، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مواضع دیپلمات‌های آمریکایی در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 و زیاده‌خواهی آنان در میز مذاکره، گفت: برداشت ما از اقدامات کارشنانه آمریکایی‌ها این است که آنها به دنبال بهانه برای ترک میز مذاکره هستند.

وی ادامه داد: مطالبات زیاده‌خواهانه‌ای که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند، از جمله طرح موضوعات غیر هسته‌ای و یا ایجاد محدودیت‌های خلاف N.P.T علیه فعالیت‌های هسته‌ای ما نشان می‌دهد که غربی‌ها و خصوصاً آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آنها به دنبال توافق نیستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه فاصله زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها با حقوق مسلم ما بسیار زیاد است، افزود: توافق بر روی چنین زیاده‌طلبی‌هایی امکان‌پذیر نیست. وقتی امکان‌پذیر نیست، یعنی مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین به اعتقاد ما آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که مذاکرات را به هر شکل ممکن به بن‌بست برسانند.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه ما به تیم مذاکره‌کننده خود اعتماد داریم، یادآور شد: همانطور که تیم مذاکره‌کننده کشورمان دور گذشته بر خطوط قرمز نظام ایستادند و اعلام کردند با چنین توقعاتی مذاکره به نتیجه نمی‌رسد، آمریکایی‌ها با زیاده‌خواهی‌های خود قصد دارند دیپلمات‌های کشورمان را در صورت به نتیجه نرسیدن، مقصر جلوه دهند. در حالیکه آمریکایی‌ها به دنبال به بن‌بست رساندن مذاکرات هستند.

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...