نسخه چاپی

وزش باد شدید در تهران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی كشور گفت: طی امروز و فردا در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قم، اصفهان و مركزی در بعضی ساعات غبار آلود خواهند بود

به گزارش نما ، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی طی سه روز آینده در شمال غرب کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. این وضعیت در روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در بعد از ظهر و اوایل شب وجود دارد. همچنین در روز پنجشنبه در جنوب استان آذربایجان شرقی و استان‌های اردبیل و زنجان نیز چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین از احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در این مناطق به سبب بارش‌های رگباری و کوتاه مدت خبر داد و گفت: وزش باد شدید در نوار شرقی کشور سبب تداوم گرد و خاک و توفان شن در چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود و وزش باد نسبتا شدید (10 تا 15 متر بر ثانیه) در جنوب سمنان و شرق استان قم و جنوب استان تهران سبب تداوم شرایط غبارآلود در این نقاط شهر تهران خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به افراد سالمند، کودکان و افراد با بیماریهای تنفسی توصیه کرد که از تردد غیر ضروری در فضای باز تا حد امکان خودداری کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، طی سه روز آینده افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در شمال غرب و سواحل شمالی کشور و همچنین بارشهای پراکنده نیز طی این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که طی امروز و فردا در برخی نقاط استان‌های تهران، البرز، قم، اصفهان و مرکزی در بعضی ساعات غبار آلود خواهند بود، گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شدید و ایجاد طوفان گرد و خاک استانهای خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شرق استان یزد، شمال اسان سیستان و بلوچستان در برخی ساعات غبار آلود خواهد بود. در منطقه زابل در استان سیستان و بلوچستان همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

وی به وضعیت جوی هوای تهران نیز اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری همراه با وزش باد در ارتفاعات نیمه ابری و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 24 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین آسمان پایتخت در روز پنج شنبه نیمه ابری در بعد از ظهر بارش پراکنده کاهش رعد و برق و وزش باد ، خواهد داشت که حداقل و حداکثر دما در این روز به 25 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

۱۳۹۳/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...