نسخه چاپی

احمدی نژاد بودجه 91 را به جای ابلاغ به هیأت حل اختلاف قوا فرستاد

عکس خبري -احمدي نژاد بودجه 91 را به جاي ابلاغ به هيأت حل اختلاف قوا فرستاد

رئیس جمهور در اعتراض به تغییرات صورت گرفته در لایحه بودجه دولت توسط مجلس شورای اسلامی، بودجه 91 را به جای ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی به هیأت عالی حل اختلاف قوا فرستاد.

به گزارش نما به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد در اعتراض به تغییرات زیادی که در لایحه تقدیمی بودجه دولت به مجلس صورت گرفته و با این توجیه که نظر دولت در آن تامین نشده است، طی نامه ای به آیت الله شاهرودی رئیس شورای حل اختلاف قوا، بودجه 91 را به هیات عالی حل اختلاف قوا فرستاد.

رئیس جمهور در دیداراخیر خود با منتخبان مجلس نهم از چگونگی تصویب بودجه 91 در مجلس گله کرده است و اعتقاد داشت: نمایندگان مجلس هشتم با عجله از بودجه عبور کردند و دقت لازم در بررسی آن نشده است.

این درحالی است دولت خود در ارائه بودجه به مجلس تاخیر داشته است و مجلس نیز در مورد اینکه بودجه 91 کلی است و جزئیات آن مبهم است به دولت اخطار داده بود.

بنابراین گزارش با توجه به اینکه دو روز تا پایان مهلت 5 روزه ابلاغ بودجه مانده است و رئیس جمهور نیز قصد ابلاغ آن را ندارد، احتمال می رود که لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بودجه 91 را ابلاغ کند.

پیش از این مجلس یک تنخواه 20 هزار میلیارد تومانی برای دو ماهه اول سال در اختیار دولت قرار داده بود؛ بنابراین سه روز است دولت بودجه ندارد که در نتیجه مشکلاتی در بخش مالی موسسات و مراکز دولتی به وجود آمده است و ادامه این روند مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

همچنین جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با مهر در واکنش به این اقدام دولت گفت: فرستادن بودجه به هیأت حل اختلاف وجاهت قانونی ندارد و مشکلات عدم ابلاغ بودجه توسط دولت گریبان گیر خود دولت خواهد شد.

وی تاکید کرد: دولت می تواند در روند بررسی بودجه نظراتش را بدهد اما تصمیم نهائی با مجلس است و دولت نمی تواند وظایف نمایندگان را محدود کند.

۱۳۹۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...