نسخه چاپی

خشكسالی و گردوغبار كار دست قم داد

میزان گرد و غبار در آسمان قم امروز به بیش از 2 برابر حد مجاز رسید و قدرت دید را نیز كاهش داد.

به گزارش نما، مردم قم صبح امروز هنگام خروج از خانه با هوایی مه گونه مواجه شدند که البته این ذرات معلق در هوا نه مه بلکه گرد و غباری است که چند سالی هست دامن گیر کشور است.

با این گرد و غبار دید در شهر به زیر هزار متر رسیده و تنفس نیز با مشکل مواجه است و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی تا اوایل شب این وضعیت ادامه خواهد داشت اما کم کم از آلودگی‌ها در شب کاسته خواهد شد.

آن طور که مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم می‌گوید: یکی از دلایل این گرد و غبارها، خشکسالی‌های سال‌های اخیر و سلب شدن حق آبه‌های استان قم است که منجر به از بین رفته کشاورزی و باغات در اطراف استان شده است که حالا با وزش باد شدید ریزگردها از اطراف به داخل شهر می‌آیند.

محسن اوروجی می‌افزاید: گرد و غباری که امروز در قم بیشتر از روزهای دیگر محسوس است 20 روزی می‌شود که مهمان قمی‌ها شده اما امروز با توجه به عدم وزش باد در شهر آلودگی افزایش یافته است.

وی با توجه به اندازه‌گیرهای صورت گرفته میزان آلودگی‌ها در شهر قم را دو برابر حد مجاز اعلام و به بیماران قلبی و خردسالان توصیه کرد فعالیت خود را در فضای باز کمتر کنند و از دیگر افراد نیز می‌خواهد فعالیت‌های طولانی خود را در فضای باز محدود کنند تا برای آنها مشکلی به وجود نیاید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم از تشکیل کمیته آلودگی هوا در ساعات آینده برای بررسی وضعیت موجود خبر می‌دهد و می‌گوید: اخبار این کمیته از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...