نسخه چاپی

اوباما با پادشاه عربستان درباره اوضاع عراق گفت‌وگو كرد

كاخ سفید اعلام كرد كه پادشاه عربستان و رئیس‌جمهور آمریكا در یك تماس تلفنی اوضاع كنونی عراق و مسئله داعش را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، نوشت: کاخ سفید اعلام کرد که «ملک عبدالله» پادشاه عربستان و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی اوضاع کنونی عراق و مسئله داعش را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوباما از پادشاه عربستان به دلیل وعده ۵۰۰ میلیون دلاری برای کمک به آوارگان عراقی که در نتیجه خشونت‌های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در استان‌های شمالی و غرب عراق بی‌خانمان شده‌اند، تشکر کرد.

ملک عبدالله، هفته گذشته متعهد شد تا اقداماتی را علیه تهدیدات بالقوه تروریستی در عراق صورت دهد اما این در حالی است که عربستان خود یکی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه است و همواره برای تجزیه عراق تلاش کرده است.

کاخ‌سفید ادامه داد که سه روز بعد از آنکه داعش خود را خلیفه تمام جهان اسلام اعلام کرد، اوباما و عبدالله موافقت کردند که در خصوص تحولات منطقه‌ای از نزدیک با یکدیگر مشورت کنند.

بر اساس این گزارش، اوباما و عبدالله درباره لزوم تشکیل یک دولت جامع درعراق که در برگیرنده تمامی جوامع گوناگون عراقی می‌شود، تأکید کردند.

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...