نسخه چاپی

هدایت عملیات انتحاری از داخل زندان

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت كه هرج و مرج در «رومیه» زندان مركزی لبنان شرایطی را فراهم كرده است تا بویژه دو زندانی بتوانند این زندان را به مركز فرماندهی باندهای تروریستی تكفیری در این كشور تبدیل كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، الاخبار در شمار روزپنجشنبه خود با تاکید به اینکه «تروریست ها از زندان رومیه انتحاری ها را اداره می کنند» افزود: همه تحقیقات دستگاه های امنیتی لبنان به زندان رومیه ختم می شود.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد که نیروهای امنیتی لبنان اطلاعات بسیاری حاکی از آماده شدن گروه های تروریستی برای حمله به این زندان با کامیون های بمب گذری شده و طرح « فرار بزرگ» تروریست ها را دریافت کرده و به همین دلیل ترتیبات شدید امنیتی را در اطراف این زندان به مرحله اجرا گذاشته اند.

اخیرا 4 زندانی خطرناک موفق شده بودند از زندان رومیه فرار کنند که برخی از آنها دو باره بازداشت و به زندان بازگردانده شدند.

الاخبار با بیان اینکه بدنبال اجرای این ترتیبات امنیتی، خانواده زندانیان باید مسافت چند کیلومتری را پیاده تا زندان طی و در طول مسیر چندین بار به دقت بازرسی شوند، خاطرنشان کرد: منابع امنیتی گفته اند که علت اجرای ترتیبات شدید امنیتی، تهدیدهای دریافت شده برای حمله به زندان با کامیون های بمب گذاری شده برای فراری دادن زندانی های تکفیری نزدیک به «جبهه النصره»است.

«ابو مالک الشامی» که خود را امیر گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در منطقه القلمون سوریه می خواند با انتشار یک پیام صوتی تحت عنوانی «ابلاغ به مردم» اعلام کرد که بزودی (چند روز آینده) زمینه فرار زندانیان از زندان رومیه فراهم می شود.

وی در این پیام با تاکید به اینکه وعده او برای فراری دادن زندانیان رومیه در چند روز آینده محقق می شود، این زندانیان را که به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی تکفیری و اقدامات تروریستی در رومیه بسر می برند، « اسرای اسلام و برادران مجاهد» خواند.

الشامی همچنین تهدید کرد که بزودی لبنان و بویژه مناطق تحت نفوذ حزب الله لبنان به صحنه درگیری تبدیل خواهد شد.

شیخ « داعی الاسلام الشهال» موسس جریان سلفی در لبنان، شیخ«سالم الرافعی» از شیوخ تندرو، «خالد الضاهر» و « محمد کباره» عضو حزب جریان المستقبل به ریاست «سعد حریری» و ازنمایندگان پارلمان لبنان در اظهاراتی رسانه ای و تلویزیونی هشدار داده اند که اگر زندانیان گروه های تروریستی تکفیری آزاد نشوند، لبنان را به موصل و عراق دوم تبدیل می کنند.

مقامات سیاسی و امنیتی لبنان در واکنش به این تهدیدها تاکید کرده اند که به گروه های تروریستی تکفیری ازجمله داعش اجازه نمی دهند در لبنان فتنه ایجاد کنند و نیروهای امنیتی و ارتش لبنان برای مقابله با این گروه ها در آمادگی و هوشیاری کامل بسر می برند.

الاخبار درعین حال تاکید کرد که برغم تهدیدهای خارج زندان، اطلاعاتی بدست آمده که برخی از زندانیان تروریست تکفیری برای اجرای عملیات« فرار بزرگ» آماده می شوند.

این روزنامه لبنانی به نقل از منباع امنیتی نوشت: یکی از اعضای باندهای تروریستی که اخیرا بازداشت شده اعتراف کرده است با دو تن از زندانیان رومیه تماس مستقیم داشته و از آنها دستور می گرفته است.

الاخبار افزود: این منابع با ابراز تعجب و شگفتی از هرج و مرج در زندان مرکزی لبنان، به تصاویری اشاره کردند که نشان می دهد برخی تروریست های تکفیری از جمله فرماندهان محورهای درگیری در شهر طرابلس در شمال لبنان یک مراسم میهمانی بزرگ در داخل زندان ترتیب داده اند و گویا در یک رستوان بسر می برند.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: برخی طرف ها از نقش «اشرف ریفی» وزیر دادگستری لبنان در بهبود اوضاع این زندانیان و تلاش او برای خارج کردن این زندانیان از رومیه سخن می گویند و علت آن را انتخابات آینده پارلمانی اعلام کرده اند.

الاخبار به نقل از منابع امنیتی تاکید کرد: شگفت انگیز است که با وجود اطلاع همگان، زندانیان تکفیری رومیه از پیشرفته ترین دستگاه های ارتباطی برخوردار هستند بویژه آنها که باندهای تروریستی انتحاری و عاملان انفجارهای تروریستی با خودروهای بمب گذاری شده را فرماندهی می کنند.

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...