نسخه چاپی

پخش سقوط ایرباس در انیمیشن «مروارید سرخ»

بهروز سلطانی‌فر، كارگردان انیمیشن «مروارید سرخ» گفت: این انیمیشن به مناسبت حمله ناو آمریكایی به هواپیمای ایرباس ایرانی در خلیج فارس تولید و از شبكه پویا پخش می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بهروز سلطانی‌فر، کارگردان انیمیشن «مروارید سرخ» در مورد این انیمیشن گفت: یکی از مؤلفه های بارز این فیلم نگاه متفاوت به مقوله به شهادت رسیدن تعداد زیادی از هموطنان بی گناه ما در هواپیمای ایرباس بود که با اشاره به خون آنها و شهادتشان، در چارچوب انیمیشن به تصویر کشیده شده است.

دریافت کننده جایزه و فانوس بلورین بهترین انیمیشن در جشنواره عمار عنوان کرد: اصولاً نفس حضور در جشنواره برای هر هنرمندی زیباست. جشنواره عمار نیز به دلیل پرداختن موضوعی به آثار به طور مجزا، جای تحسین و خسته نباشید به برگزار کنندگان خود را دارد. از این رو امید است با حمایت از آن، اتفاقات موثرتری در سینما و تلویزیون و علی الخصوص پویانمایی را شاهد باشیم.

این کارگردان که علاوه بر «مروارید سرخ» انیمیشن های «شیرهای آلواتان»، «مجموعه های مرزبان نامه» و «حکایت های مادربزرگ» را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است در پایان از عوامل ساخت انیمیشن «مروارید سرخ» نام برد و گفت: طرح و فیلمنامه این انیمیشن متعلق به محمدابراهیم سلطانی فر است. تهیه کننده و کارگردان آن خودم بودم، تدوین و جلوه های ویژه کیوان رغیب مطلق، موسیقی: آرمین رهبر، دوبله: شوکت حجت، عرفانی، منانی، سعید شیخ زاده و سمسامی بودند و انیماتور نیز منتظر، سعادت پور و علی حمیدی بودند.

انیمیشن «مروارید سرخ» انیمیشنی 60 دقیقه‌ای است که به مناسبت حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایرانی در خلیج فارس تکنیک سه بعدی کامپیوتری به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا ساخته شد.

در خلاصه داستان این فیلم انیمیشن آمده: یونس صیاد نوجوانی است ماجراجو و بلندپرواز و با پدربزرگ سالخورده و خواهرخردسالش در جزیره هنگام زندگی می‌کند. وی برای رهایی از فقر و تنگدستی در سودای صید مرواریدی گرانبها خود را به آب و آتش می‌زند. تا اینکه روزی در منطقه‌ای دور از ساحل، عروسک یک پری دریایی زیبا را شناور بر سطح آب می‌بیند، به قصد گرفتن آن خم می‌شود، نیرویی مرموز او را از قایق به زیر می‌کشد و دستخوش گردابی چرخنده و هولناک به قعر آبهای خلیج می‌برد. یونس در حالتی رؤیا گونه و در فضایی عجیب به خود می‌آید و تحت تأثیر آن نیروی اسرارآمیز با پدیده‌هایی شگفت انگیز از جمله یک هواپیمای ایرباس که در کف خلیج، میان مرجان‌های آبی آرام گرفته روبرو می‌شود. در داخل هواپیما به جای سرنشینان صدف‌های بزرگی در پناه شقایق‌های دریایی آرام گرفته‌اند. از درون صدف‌ها پرتوهایی سرخ رنگ به بیرون می‌تابد. یونس یکی از آن صدف‌ها را برمی گیرد و مرواریدی درشت و سرخرنگ شبیه یک قطره خون در درون آن می‌یابد. خبر صید مروارید عجیب به سرعت در میان جزیره نشینان منتشر می‌شود و زندگی آرام اهالی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«مروارید سرخ» عنوان فیلم انیمیشنی 60 دقیقه‌ای است که به کارگردانی «بهروز سلطانی‌فر» و به تهیه‌کنندگی مرکز صبا به مناسبت حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس ایرانی در خلیج فارس تولید شده است. وامروز ساعت 21 از شبکه پویا پخش می شود.

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...