نسخه چاپی

بازداشت زنی كه حامی مالی داعش بود

مسئولان فدرال آمریكا درشهر دِنوِر مركز ایالت كلرادو آمریكا، یك زن را به اتهام حمایت مالی از گروه تروریستی داعش بازداشت كردند.

مسئولان فدرال آمریکا درشهر دِنوِر مرکز ایالت کلرادو آمریکا، یک زن را به اتهام حمایت مالی از گروه تروریستی داعش بازداشت کردند.

به گزارش رویترز ، بر اساس اسناد موثق در دادگاه کلرادو ودادخواست کیفری طرح شده در این دادگاه، زنی به نام " شانون مورین کونلی" در " فعالیت های جهادی " مشارکت داشته و اقداماتی را بر خلاف قوانین آمریکا انجام داده است.

براساس این دادخواست، کونلی در سال 2013 از طریق اینترنت، با یک توطئه گر ارتباط داشته است که نامی از وی در اسناد دادگاه برده نشده و فقط به اختصار دو حرف از اسم وی یعنی وای و ام (y – m)ذکر شده است.

طبق این دادخواست، این دو نفر درتماس خود اعلام کرده اند که اسلام، مشارکت در " جهاد سخت ضد غیرمومنان " را ضروری می داند و فردی که با اسم اختصاری "وای- ام" از او یاد شده، از این زن به عنوان عضوی فعال در گروه دولت اسلامی عراق و شام نام برده است.

براساس این دادخواست، کونلی قصد سفر به سوریه از طریق ترکیه برای دیدار با "وای – ام " را داشته و در فوریه سال جاری در جلسه های آموزشی برای فراگیری تاکتیک های نظامی و سلاح های گرم مشارکت کرده است.

طبق اسناد موجود در دادگاه کلرادو،هدف از این آموزش، این بوده که کونلی از عناصر گروه داعش حمایت کند.

همچنین این دو نفر برنامه ریزی کرده بودند که درصورت لزوم، کونلی در درگیری ها مشارکت کند.

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...