نسخه چاپی

توقف اعزام زائران به عتبات تا نیمه ماه رمضان

مدیركل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینكه اعزام زائران به عتبات عالیات تا نیمه ماه رمضان متوقف شده است، گفت: ثبت‌نام‌ها برای دور جدید اعزام به عتبات عالیات آغاز شده است و مردم برای اعزام در شبهای قدر استقبال بیشتری داشته‌اند.

به گزارش نما محسن نظافتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توقف اعزام زائران به عتبات عالیات از ابتدای ماه مبارک رمضان گفت: همانطور که قبلاً نیز گفته شده بود تا پایان نیمه اول ماه رمضان، اعزام‌ها متوقف شده است تا در این مدت فرصتی برای بازسازی هتل‌ها، آشپزخانه های مرکزی و ناوگان حمل و نقل ایجاد شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام برای دور جدید اعزام‌ها از 10 تیر آغاز شده است و گروه‌های موجود در حال پر شدن است. گروه‌هایی که مربوط به اعزام به عتبات عالیات در شبهای قدر است با استقبال خوبی مواجه شده‌اند و تقریباً این گروه ها تکمیل شده است.

نظافتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از زمان ثبت‌نام تا اعزام مدتی فاصله وجود دارد با نزدیک شدن به اعزام، شرایط امنیتی کشور عراق را از منابع مستقر در آنجا مانند سفارت ایران پیگیری می‌کنیم تا مشکلی برای اعزام زائران ایجاد نشود.

وی ادامه داد: فعلاً امنیت در شهرهای کربلا و نجف نسبت به سایر شهرها بالاتر است بویژه در شهر نجف که مشکلی هم‌اکنون وجود ندارد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در صورتی که منابع مستقر در عراق شرایط امنیتی آنجا را برای اعزام زائران مطلوب ندانند اعزام‌ها در فرصت دیگری انجام خواهد شد.

نظافتی افزود: در اعزام‌های ماه مبارک رمضان، زائران 3 روز در نجف و 4 روز در کربلا و یا بالعکس مستقر خواهند شد و سفر به کاظمین از برنامه زیارتی زائران حذف شده است.

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...