نسخه چاپی

قطعی برق برخی مناطق پرمصرف كرج

مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان البرز از قطعی برق برخی از مناطق پرمصرف كرج خبر داد.

به گزارش نما ناصر اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شبکه توزیع برق در هر منطقه توان مشخصی دارد که اگر برق مصرفی ساکنان آن منطقه بیش از توان شبکه باشد باعث قطعی برق و اتصالی سیم‌های شبکه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که در فصل تابستان قرار داریم و در این ایام استفاده از وسایل سرمایشی به اوج خود می‌رسد از مردم تقاضا داریم که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا کمتر شاهد قطعی برق در گرمای تابستان باشیم.

به گزارش ایسنا، طی این هفته شاهد قطعی برق قسمت‌هایی از کرج به ویژه منطقه باغستان و چهارراه طالقانی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه فعالیت در همه حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیازمند تولید برق است. تولید برق به راحتی صورت نمی‌گیرد و برای تولید این انرژی باید نفت، گاز و زغال سنگ سوزانده شود که این امر علاوه بر این‌که باعث کاهش این منابع خدادادی می‌شود خواه نا خواه مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد می‌کند.

اسکندری افزود: ما باید با مصرف بهینه برق علاوه بر صرفه‌جویی در استفاده از منابع خدادادی، مانع از آلودگی محیط زیست که سرمایه آیندگان ما هستند، شویم. امروزه بخش اعظمی از برق تولیدی کشور به مشترکان خانگی اختصاص می‌یابد بنابراین اگر مشترکان خانگی در مصرف برق صرفه‌جویی کنند از این انرژی می‌توان برای توسعه اقتصادی کشور و راه‌اندازی واحدهای تولیدی بیشتر استفاده کرد.

این مسئول گفت: مصرف کمتر برق علاوه بر موارد مذکور باعث صرفه‌جویی در هزینه خانوارها نیز می‌شود، چراکه با مصرف کمتر برق مبلغ فیش پرداختی واحدهای مسکونی نیز کاهش می‌یابد.

اسکندری با اشاره به برخی مشکلات صنعت برق کشور بیان کرد: سرقت تجهیزات و تأسیسات برق و استفاده غیرمجاز از برق امروزه بیشترین خسارت را به صنعت برق کشور وارد می‌کند.

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...