نسخه چاپی

ساركوزی اتهاماتش را سیاسی خواند و از احتمال بازگشت به سیاست خبر داد

نیكولا ساركوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه كه به اتهام فساد مالی بازجویی شده بود اتهاماتش را سیاسی خواند و از احتمال بازگشت خود به دنیای سیاست خبر داد.

به گزارش نما، به نقل از نشریه لوفیگارو، نیکولا سارکوزی در اولین مصاحبه تلویزیونی‌ خود پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2012، با محکوم کردن "ابزاری شدن بخشی از دستگاه قضایی فرانسه" گفت: همه‌ کارها برای اینکه چهره‌ای دور از واقعیت از من نشان بدهند، انجام شده بود.

رئیس جمهوری سابق فرانسه که صریح سخن می‌گفت، اظهار کرد: در کشور ما که کشور حقوق بشر است، اتفاقاتی در حال برنامه ریزی است که فرانسوی‌ها باید از آن مطلع باشند.

وی گفت: من هیچ‌گاه به اعتماد فرانسوی‌ها خیانت نکردم و هرگز اقدام خلاف اصول جمهوری انجام ندادم.

نیکولا سارکوزی که به اتهام فساد مالی بازداشت و بازجویی شده بود پس از آزادی‌ در مصاحبه‌ای تلویزیونی حاضر شد تا عکس العملی به این اقدام نشان دهد. ویبه همین خاطر به "نمایش قضایی دستگاه قضا" اعتراض کرد و مدعی شد که این اقدام برای تخریب چهره وی بوده است.

وی اظهار داشت: آیا واقعا لازم بود که من توسط پنج پلیس در یک خودرو به پاسگاه منتقل شوم؟ آیا این عادی است که به مدت 15 ساعت شنود شوم؟ آیا این عادی است که ساعت 2 صبح مرا نزد قاضی ببرند؟ آن‌ها می‌خواستند مرا تحقیر کنند.

نیکولا سارکوزی همچنین با سخنی واضح درباره قصد بازگشتش این چنین گفت: آیا این عادی است که سخنان رئیس دولت قبلی که ممکن است فردا بار دیگر مسئولیتی را بر عهده بگیرد، شنود شود؟

او بیان کرد: من مردی هستم که تسلیم نمی‌شود من مردی نیستم که در مقابل دسیسه‌ها پا پس بکشد. هرکسی در قبال کشورش وظیفه‌ای دارد و من به دقت وضعیت فرانسه را دنبال می‌کنم.

وی اضافه کرد که اواخر ماه اوت یا اوایل سپتامبر قصدش برای ریاست حزب "اتحاد برای جنبش مردمی" را اعلام خواهد کرد.

سارکوزی گفت: دقیق در چشمانتان می‌گویم که هیچ تقصیری را متوجه خودم نمی‌دانم. کمپین انتخاباتی من از همه لحاظ بررسی شده بود.

وی در مصاحبه‌ خود تاکید کرد که هزینه‌های کمپین انتخاباتی‌اش مشکلی نداشته است و به همان تعداد فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری کنونی فرانسه، نشست برگزار کرده است.

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...