نسخه چاپی

هوای تهران تا جمعه آلوده می‌ماند

كمیته اضطرار كاهش آلودگی هوا تشكیل در استانداری تهران جلسه داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پیام برازجانی دبیر شورای اطلاع رسانی استان تهران اظهار داشت: کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا به ریاست حسن کریمی معاون عمرانی استاندار و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ساعتی پیش در ساختمان استانداری تهران برگزار شد. نماینده محیط زیست از پایش هوا در روزهای گذشته و دستگاه‌های دیگر مانند اورژانس، وزارت بهداشت و سازمان هواشناسی نیز گزارشاتی ارائه کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقدار گرد و غبار در شهر تهران تا دو روز آینده در بدترین حالت ثابت خواهد بود قرار شد سازمان محیط زیست هشدارهای لازم را از طریق بیانیه اعلام کند و برای اینکه در آینده بتوانیم پیش‌بینی بهتری داشته باشیم و شهروندان را مطلع کنیم، کمیته‌ای تشکیل شود تا راهکارهای لازم را حتی در صورت نیاز به اصلاح آئین‌نامه پینشهاد دهند و با توجه به اینکه استاندار تهران عضو کمیسیون ویژه تهران و سایر کلانشهرها در دولت است، موضوعات را از طریق آن پیگیری کند.

همچنین در جلسه امروز مقرر شد کمیته‌ای برای بررسی وضعیت منشاء آلودگی و گرد و غبار که احتمالا معادن سطح استان تهران هستند تشکیل و گزارش آن در جلسه آینده ارائه شود. براساس بحث‌‌های صورت گرفته در جلسه امروز مقرر شد مرکزی در محیط زیست استان تهران با تأمین بودجه استانداری تشکیل شود تا همه اطلاعات مربوط به هوا از طریق دستگاه‌های ذیربط را جمع‌آوری و نسبت به پیش‌بینی وضع هوا در ساعت‌ها و روزهای آینده اطلاعات لازم را به مسئولین و مردم ارائه کند.

نماینده‌های احتمالی در این مرکز از وزارت بهداشت، شهرداری و محیط زیست و نمایندگان کمتیه منشاء‌ آلودگی هوا، مدیریت بحرا ن استانداری، سازمان محیط زیست، معاونین عمرانی فرمانداری شهرستانهایی که معادن در آنها قرار دارند و همچنین نماینده وزارت بهداشت خواهند بود

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...