نسخه چاپی

چرا رییس جمهور اعتراض نكرد؟/افطاری و دلشكستن؟+تصاویر

عکس خبري -چرا رييس جمهور اعتراض نکرد/افطاري و دلشکستن؟+تصاوير

چرا باید كلمه "ایتام" در بنری كه پیش روی یتیمان كمیته امداد است درج شود؟آیا باید یتیم بودن آنها را در كنار سفره و سخنرانی یادآوری كرد و دل آنها را شكست؟

به گزارش نما ،اکرام و احترام یتیمان در دین و عرف ما بسیار تاکید شده است تا جایی که از امیرالمونین علی(ع) روایت شده است که : هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه هر تار مويى كه بر آن دست كشيده است ثوابى برايش بنويسد.(1)
در چند روز گذشته شاهد افطاری مشترک رییس جمهور با عزیزان مجوعه کمیته امداد بودیم حرکت پسندیده ای که در جایگاه خود باید مورد استقبال قرار گیرد اما در تصاویر منتشر شده این ضیافت عکسی دیده میشود که دل مخاطب را بسیار به درد می آورد و باعث آزردگی خاطر میشد.

ef4.jpg

نصب بنری در بالای سر رییس جمهور در کناره سفره افطار بسیار خود نمایی میکرد که بر روی آن نوشته بود "دیدار و ضیافت افطاری با ایتام کمیته امداد امام خمینی" .
چرا باید کلمه "ایتام" در بنری که پیش روی یتیمان کمیته امداد است درج شود؟آیا باید یتیم بودن آنها را در کنار سفره و سخنرانی یادآوری کرد و دل آنها را شکست؟

ef3.jpg

نمیدانیم این بی سلیقگی توسط یاران و همراهان رییس جمهور انجام شده است یا روابط عمومی و کارکنان کمیته امداد اما هرچه بود جلوه زیبای همنشینی این دیدار را لکه دار کرد ولی باز جای تاسف است که چرا هیچ اقدامی برای حذف آن در کنار سفره نشد و یا حداقل شخص رییس جمهور به آن اعتراض نکرد و تحت پوشش آن بنر  سخنرانی و افطار کرد؟
قطعا بسیاری از فرزندانی که در آن مجلس از نعمت پدر و مادر و یا سرپرست محروم بودند با دیدن کلمه یتیم و یادآوری آن، دلشان شکسته است که ای کاش با کمی دقت زمینه این دلنگرانی ها فراهم نمیشد.در این رابطه میتوان به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که میفرمایند: هنگامی که کودک یتیم گریه می کند عرش خدا به لرزه در می آید. خداوند به فرشتگانش می فرماید: ای ملائکه من! چه کسی این یتیم را که پدرش در خاک پنهان شده است به گریه درآورد؟ ملائکه می گویند: خدایا! تو آگاه تری. خداوند می‎فرماید: ای ملائکه من! شما را گواه می گیرم که هر کس گریه او را خاموش و قلبش را خشنود کند من روز قیامت او را خشنود خواهم کرد. (2)

ef2.jpg


ef5.jpg

1-    وسایل الشیعه ج21 ، ص375
2-    تفسیر مجمع البیان، ج 10

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
12
0
۱۳۹۳/۴/۱۲
واقعا چرا دلمون شکست
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...