نسخه چاپی

میزبانی بارزانی از سران سرشناس حزب بعث

پایگاه خبری المسله سندی را بدست آورده است كه نشان می­‌دهد مسعود بارزانی رئیس اقلیم كردستان عراق، میزبان آن دسته از سران سرشناس حزب بعث است كه دستور كار هرج و مرج و تخریب عراق را طراحی می‌­كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پایگاه خبری المسله سندی را فاش کرد که نشان می­‌دهد مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، میزبان آن دسته از سران سرشناس حزب بعث است که عامل ایجاد هرج و مرج و تخریب عراق بوده و دستورکار آن را طراحی می‌­کنند.

در بین میهمانان بارزانی، سران نظام سرنگون شده صدام حسین و نیز اعضای گروه‌­های ترویستی که خود را «شورای مقاومت» و یا «انقلابیون عشایر» می­نامند و نیز اعضای نقشبندیه که همگی گروهی تروریستی هستند، مشاهده می­‌شوند.

بارزانی به دنبال برگ برنده برای مانور دادن در مقابل دولت بغداد

بارزانی با گردآوردن مزدوران و جیره خواران بیگانه در اربیل و میزبانی از آنان در تلاش برای نابودی روند دموکراسی عراق است.

در همین ارتباط، پایگاه خبری المسله تا کنون گزارش‌­های متعددی را منتشر کرده که نشان می­دهد اربیل اکنون به پناهگاه امنی برای جنایت کاران، فاسدان و افراد تحت تعقیب نهاد قضائی عراق تبدیل شده است و اخیرا نیز میزبان بسیاری از سران تروریستی بوده که از اردن عازم این شهر شده‌اند.

در حالی که بارزانی به عمد در تلاش برای جذب مخالفان عملیات سیاسی در عراق به ویژه اعضای حزب منحل شده بعث است، بر این باور است که گرد آوردن مخالفان دولت عراق، برگه­های برنده مهمی را در اختیار او قرار خواهد داد که با استفاده از آن می­‌تواند در گفت‌­وگو با هر حکومت عراقی در بغداد، مانور بدهد از همین رو اربیل را به مرکز تبلیغاتی تبدیل کرده است که اکنون رفت و آمد عوامل شبکه‌­های ماهواره­ای و رسانه­‌های مخالف در آن زیاد شده است.

کُردها بارزانی را خائن می­‌دانند

دست و پا زدن بارزانی در حالی است که کُردها این اقدامات او را خیانت به هزارن قربانی می‌­دانند که در اثر سیاست­‌های پاکسازی حزب بعث به ویژه در حلبچه جان خود را از دست دادند؛ شهری که نظام سرنگون شده صدام آن را به گور جمعی هزاران کُرد تبدیل کرد.

در شرایطی که بر اساس قانون اساسی عراق میزبانی افراد تحت تعقیب دادگاه، ممنوع و نقض قانون است، بارزانی به عمد با توسعه حضور نیروهای پیشمرگه در مناطق مورد اختلاف از جمله کرکوک، به نقض قانون اساسی رو آورده است.

در این میان، گفته می­‌شود که تعدادی از سیاستمداران عراقی و رهبران احزاب و نیز نیروهای اطلاعاتی به منظور سرنگونی نظام سیاسی عراق، با مسئولان اقلیم کردستان و برخی عوامل منطقه‌­ای هماهنگی بعمل می‌آورند.

جدیدترین تلاشی که در این خصوص صورت گرفت، اشغال موصل با هماهنگی گروهک تروریستی داعش و طارق الهاشمی فراری محکوم به اعدام است که در شب سقوط موصل در این شهر حضور داشت.

از سوی دیگر عزت الدوری نیز که گفته می­‌شود در اربیل مستقر شده است، در اشغال موصل دست داشت.

اما سرشناس­ترین سران حزب منحل شده بعث که در اربیل ساکن شده و فعالیت و اقامت آنان با هماهنگی نهاد اطلاعاتی اقلیم کردستان صورت می­‌گیرد، احمد حسین الدباش دبیرکل گروه موسوم به شورای سیاسی مقاومت عراق و خزعل الجمعی است که در گروه بعثی و تروریستی یونس الاحمد فعالیت دارد.

از دیگر افراد مزبور، خلیل التکریتی که از مسئولان سرشناس سازمان اطلاعات رژیم صدام و سیف المشهدانی و نیز عبدالصمد الغریری از اعضای فرماندهی حزب بعث هستند.

نزوان الکبیسی مسئول دفتر نظامی گروهک تروریستی عزت الدوری، غنی مجهول از سران حزب بعث و مدیر دفتر ایاد علاوی، فلاح النقیب وزیر کشور سابق، لیث الطالبانی مسؤول روابط خارجی گروه موسوم به جیش الاسلام، محمد یاسین مسؤول اطلاعات حزب بعث در بغداد، محمد المفرجی مدیر اطلاعات رژیم سابق، محمود عبدالعزیز عضو فرماندهی حزب از دیگر میهمانان بارزانی در اربیل هستند.

همچنین اربیل این روزها به محل استقرار سران عشایر حامی داعش از جمله علی الحاتم، عبد الرزاق الشمری، غازی فیصل، رافع الرفاعی و نیز سران النقشبندیه و گروهک دفتر نظامی افسران ارتش سابق عراق تبدیل شده است.

به این ترتیب، فرار نمایندگان و مسئولان عراقی به مرکز اقلیم کردستان به یک پدیده معمول تبدیل شده است، به این ترتیب که این افراد که به اتهام جنایت یا فساد و نیز حمایت از تروریست یا مشارکت در انفجار، تحت تعقیب نهاد قضائی قرار دارند، از بیم دستگیری پا به فرار گذاشته و به اربیل پناه برده­‌اند.

علاوه بر این سیاستمداران حامی تروریست در عراق که در اردن اقامت دارند، برای برگزاری نشست­‌ها و کنفرانس­‌های خود، اربیل را به امان ترجیح می‌­دهند.

در حالی که برخی مسئولان اقلیم کردستان در تلاش هستند میزبانی از این افراد را با اصول کاملا انسانی مرتبط دانسته و توجیه کنند، هماهنگی بیشتر بعثی­‌های مقیم اربیل با گروه­های مسلح که در کنار تروریست‌­های داعش موصل را اشغال کردند، ادعاهای مزبور را خنثی می­‌سازد.

توافق محرمانه سران کُرد با داعش

در همین ارتباط، منابع آگاه فاش کردند که سران و رهبران کرد در اربیل با حضور اعضای حزب منحل شده بعث و گروه تروریستی داعش، یک توافقنامه محرمانه امضا کرده‌­اند که بر خودداری از حمله به نیروهای پیشمرگه کُرد در مناطق مختلف و نیز بازگشایی مقر احزاب کُرد در مناطق تحت سلطه داعش تاکید دارد.

در سال 2013 برخی منابع در داخل ائتلاف دولت قانون، نام آن دسته از اعضای حزب بعث را که به منظور تشکیل گروه موسوم به ارتش آزاد عراق با اربیل هماهنگی داشتند، فاش کردند.

ارتش آزاد در واقع گروهی شبیه گروه‌­های مسلح در سوریه است که سران نظامی رژیم سابق عراق از جمله مانع رشید، طالع الدوری و مزهر مطنی فرماندهی آن را بر عهده دارند و این افراد نیز در اربیل مستقر شده‌اند.

در این میان، بعثی­‌ها و حامیان نظام سرنگون شده سابق و نیز طرفداران داعش از بارزانی برای دیدار با سران عشایر حامی داعش دعوت بعمل آوردند.

روزنامه صوت کردستان هفته گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد که اربیل به مرکز تجمع بعثی‌­ها و داعشی‌ها تبدیل شده است.

همزمان با انتشار این گزارش، حنان الفتلاوی از اعضای سرشناس دولت قانون تاکید کرد که عزت الدوری و اعضای بلند پایه حزب بعث به اضافه افرادی که تحت تعقیب قضائی هستند، در اربیل مستقر شده­‌اند.

همچنین گفته می­‌شود که سیاستمداران مستقر در اربیل، املاک و دارایی‌هایی در این شهر دارند که پول خرید آن را از کشورهای حامی تروریست در عراق بدست آورده‌­اند، به این ترتیب که این کشورها به حساب افرادی مانند حارث الضاری که در امان و اربیل املاکی دارد، پول واریز می‌کنند.

همچنین برخی رسانه‌­ها اسناد رسمی را منتشر کردند که نشان می‌­دهد علی حاتم السلیمان مخالف دولت بغداد، در اربیل قصری به مبلغ یک میلیون و 600 هزار دلار خریداری کرده است.

در این میان، اهالی الرمادی، اواخر سال 2013 از رافع العیساوی وزیر دارائی سابق عراق که تحت تعقیب است، انتقاد و اعلام کردند که وی در حالی که در اربیل ساکن بوده و در بانک‌­های آن سپرده­‌گذاری کرده است، به نام آنان سخن می­‌گوید.

بارزانی با آتش بازی می­‌کند

اما «ریاض الفرطوسی» نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی در گفت­‌وگو با المسله اظهار داشت: مسعود بارزانی با آتش بازی می‌کند و دیگر نمی‌توان او را از نظر مفهوم استراتژیکی یک برادر عرب کُرد به شمار آورد و متاسفانه او با این سیاست احمقانه گور خود را بیرون از حفر می‌­کند.

به گفته الفرطوسی، در حالی که بعثی­‌ها و صدامی­‌ها سرگرم کشتار و خفه کردن ملت کُرد بودند، عراقی­‌ها با آنان مانند یک هم­وطن همدردی می‌کردند و مراجع دینی در نجف اشرف نیز با اعلام اینکه کُردها و اهل تسنن برادر عراقی‌ها هستند، فتوای حرام بودن جنگ و کشتار آنان را صادر کردند.

وی افزود: بارزانی به عهد خود وفادار نماند و اکنون سودای تقسیم عراق را در سر دارد و او نمونه جهل مرکبی است که تاریخ قدیم و معاصر عراق را مطالعه نکرده است.

۱۳۹۳/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...