نسخه چاپی

دفاعیات بیسوادی كه دو میلیارد ریال چك نقد كرد

عکس خبري -دفاعيات بيسوادي که دو ميليارد ريال چک نقد کرد

دادگاه آخرین دفاعیات متهمی كه ادعای بیسوادی داشت اما در عین حال حدود دو میلیارد ریال چك نقد كرده بود را اخذ كرد.


به گزارش نما به نقل از فارس،‌ دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس در بیمه ایران در حالی ادامه یافت که «م -ق» متهم به صدور 9 فقره چک به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال در جایگاه متهمان قرار گرفت.

نماینده دادستان در توصیف جرایم ارتکابی از سوی متهم گفت: این فرد نه تنها 9 فقره چک به مبلغ حدود 2 میلیارد ریال را وصول کرده بلکه تحصیل مال نامشروع به مبلغ 40 میلیون ریال نیز در پرونده‌اش وجود دارد.

متهم در اظهارات خودش درباره تفهیم اتهام از سوی قاضی پرونده گفت: من به هیچ عنوان این اتهامات را قبول ندارم.

وی افزود: «د -ف» متهم این پرونده از آنجایی که هم ولایتی ما بود در نوبت‌های مختلف با من تماس می‌گرفت و از من می‌خواست به عنوان کارمند وی به او کمک کنم تا چک‌هایش را وصول کند.

« م -ق» افزود: «د - ف» هیچگاه بابت چک‌ها به من پولی نداد و من به صرف رفاقتی که با این فرد داشتم و همچنین به خاطر آشنایی که با او داشتم برای او چک‌ها را نقد می‌کردم.

قاضی به وی گفت: یعنی شما دریافت 4 میلیون تومان وجه نقد را نیز از «د -ف» آن هم در نوبت‌های مختلف قبول ندارید؟

متهم گفت: نه من این را هم قبول ندارم من 20 سال است که با حقوق کارگری اموراتم را می‌گذرانم و هیچ وقت اسم اختلاس را هم نشنیده‌ام.

این فرد مدعی شد: من اگر می‌دانستم حضور این پول‌ها و چک‌ها وقوع اختلاس است قطعا غلط می‌کردم که به «د-ف» کمک کنم و چک‌ها را برایش نقد کنم.

قاضی از وی پرسید: هیچ وقت از خودت سؤال نپرسیدی که چرا این چک‌ها را به تو می‌دهند و تو نقد می‌کنی؟

وی گفت: یک بار دلیل این اقدام را پرسیدم که «د -ف» مدعی شد این ها چک‌های خسارتی است که به دلیل اطمینانی که به تو داریم برای نقد کردنش از تو کمک می‌گیریم.

نماینده دادستان ذبیح‌زاده به صفحات 156 تا 161 جلد هفتم پرونده اشاره کرد و گفت: شما در طی این صفحات اعلام کرده‌اید که آدرس‌هایم را پشت چک‌ها به صورت ذهنی می‌نوشتم و بابت نقد کردن هر چک بین 200 تا 300 هزار تومان یعنی مجموعا 4 میلیون تومان پول گرفته‌ام.

وی افزود: حتی زمانی که درباره اسامی چک‌های صادر شده هم از شما سوال پرسیده شده شما گفته‌اید که چک‌ها معمولا به نام چند زن و چند مرد بوده که آنها را می‌شناختم.

در این زمان متهم پرونده گفت: نه به هیچ عنوان چیزی که می‌گویید اظهارات من نبوده است، من اصلا چنین چیزهایی را نگفته‌ام و قبول هم ندارم.

در نهایت قاضی مدیرخراسانی از این فرد به اتهام وصول 9 فقره چک به مبلغ دو میلیارد ریال و همچنین معاونت در اختلاس توأم با جعل آخرین دفاعیاتش را اخذ کرد.

«م - ق» در آخرین دفاعیاتش نیز بار دیگر معاونت در وقوع این جرم را نپذیرفت و اصلا منکر نقش داشتن در اتهامات مندرج در کیفرخواست شد.

۱۳۹۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...