نسخه چاپی

چرا به "بورس" تالار شیشه ای می گویند؟

وقتی اخبار و گزارش های متعددی تلویزیون، رادیو و اخبار روزنامه ها و سایت ها را در حوزه بورس پیگیری می كنیم شاهد آن هستیم كه بسیاری از لفظ تالار شیشه ای استفاده می كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، برای کسانی که بورس را حد اقل یک بار دیده اند تعابیر جنب پل حافظ، اهالی فرودسی ، تالار شیشه ای و مستطیل شیشه ای غیر مفهوم نیست اما برای اغلب مردم که بورس را ندیده اند چه؟

حقیقت این است که این تمثیل ها اشاره به واقعیاتی دارد که برای مردمی که در تهران زندگی نمی کنند و تهرانی هایی که از بورس نامش را شنیده اند که تقریبا 90 درصد مردم کشور را تشکیل می دهند نا آشنا ست .

بورس تهران درخیابان حافظ شماره 192 قرار گرفته درست روبروی بورس پلی قرار دارد که به پل حافظ شهرت دارد پس وقتی سخن از اهالی خیابان حافظ و جنب پل حافظ می شود منظور دست اندرکاران بازار بورس است.

ساختمان بزرگ و بلند مرتبه ای با نمای قدیمی که سالهاست همانجاست.

اما تالار شیشه ای از کجا آمد؟

وقتی وارد ساختمان بورس می شویم یک اتاق شیشه تقریبا بزرگ که دور تا دورش صندلی چیده شده و مانیتور هایی را مشاهده می کنید که مکررا و لحظه به لحظه تغییرات سها م را نشان می دهد .

سرمایه گذاران نشسته و ایستاده با شور و هیجان خاص شاخص ها را بررسی می کنند و برای آینده سهامشان تصمیمات سرنوشت ساز می گیرند.

آنها دائما در حال گفتگو بایکدیگر یا تلفن هایشان هستند و فضای پر شور و هیجانی را به تصویر می کشند اولین بار که پا در این سرزمین عجایب می گذاری احساس می کنید تپش قلبتان افزایش پیدا کرده فشار خونتان بالا می رود و پس از ترشح آدرنالین خونتان حس هیجان و نشاط جالبی می کنید ، در عین حال احساس غریبی می کنید .

به هر روی وقتی می گویند تلار شیشه ای ، یا مستطیل شیشه ای منظور سالن اصلی و چهارگوش شیشه ای مخصوص بورس است که سهام شرکت های عمده و شاخص کل در آن نمایش داده می شود.

کارگزاران رسمی پایین این تالار نشسته اند و سرمایه گذاران و خبرنگاران را از آخرین تغییرات مطلع می کنند.

جنب و جوش آن ها هم در نوع خودش تماشایی است ، آنها دائما در حال رایزنی و معامله هستند.

۱۳۹۳/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...