نسخه چاپی

تلاش آژانس امنیت ملی آمریكا برای شناسایی كاربران وب سایت تور

علاقه آژانس امنیت ملی آمریكا به شناسایی كاربران نرم افزار تور كه برای گشت و گذار ناشناس در وب به كار می‌رود به تلاش برای یافتن هویت این كاربران انجامیده است.

به گزارش نما فارس به نقل از ورج نوشت، اسنادی که مربوط به سال 2013 است و به تازگی توسط جاکوب اپلبائوم محقق امنیتی منتشر شده نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا شبکه تور را محلی برای فعالیت تروریست ها دانسته و سعی داشته تا کاربران آن را شناسایی نماید. هر چند این تلاش ها چندان موفقیت آمیز نبوده است.

جاکوب اپلبائوم و دو همکارش با بررسی دیتابیس اینترنتی XKeyscore متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا کدهای منبعی را یافته اند که برای یافتن خودکار اطلاعات در مورد کاربران شبکه تور و وب سایت آن مورد استفاده جاسوسان آمریکایی بوده است. از این طریق سرورهای سایت تور در آلمان و نقاط دیگر جهان تحت کنترل بوده و تلاش می شده تا کاربران متصل به سرورهای آن نیز شناسایی شوند.

یافتن آدرس های ایمیل و اطلاعات دریافتی و ارسالی از این طریق هم در دستور کار آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است. آمریکا و چهار متحدش در حوزه جاسوسی شامل انگلیس، نیوزلند، استرالیا و کانادا اطلاعات خود در این زمینه را تبادل کرده و حتی از بررسی سوابق افرادی که در مورد نرم افزار تور و وب سایت آن در وب جستجو می کردند هم غافل نبودند.

۱۳۹۳/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...