نسخه چاپی

اسیر موج‌ تبلیغاتی‌ تمدید قرارداد كی‌روش‌ نشویم

كارشناسی فوتبال ایران معتقد است فدراسیون فوتبال نباید اسیر موج تبلیغاتی تمدید قرارداد كی‌روش شود بلكه باید با كار كارشناسی عملكرد كی‌روش را بررسی كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، بیژن ذوالفقارنسب درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی اظهار کرد: قبل از جام جهانی خیلی‌ها می‌گفتند ما سه بازی سخت را پیش رو داریم و همگان دیدند که اینگونه بود. در دو بازی اول با برنامه و خوب بازی کردیم اما در بازی سوم کی‌روش تغییر تاکتیک داد و در نهایت دیدگاه‌هایش به نتیجه نرسید و بازی را واگذار کردیم. در مجموع فکر می‌کنم از لحاظ کار تیمی خوب بودیم اما اگر بخواهیم نتیجه کسب‌ شده را با دوره‌های قبل مقایسه کنیم در واقع ضعیف ظاهر شدیم.

وی همچنین درباره عملکرد سه سال و نیمه کارلوس کی‌روش در ایران گفت: در سال اول حضور او در ایران خیلی‌ها منتظر بودند تا عملکرد او را ببینند. اعتقاد دارم که در سال اول خیلی با انگیزه‌ کار کرد و به بازیکنان جوان توجه بیشتری داشت اما در سال دوم مشکلات او شروع شد. او با برکناری سرپرست تیم ملی و همچنین مدیر رسانه‌ای خود را به چالش کشید و بعد نیز با درگیری‌هایی که با لیگ داشت حاشیه‌های زیادی را درست کرد. به اعتقاد من فدراسیون باید کی‌روش را کنترل می‌کرد اما کی‌روش هر کاری که می‌خواست انجام می‌داد.

ذوالفقارنسب ادامه داد: البته عملکرد کی‌روش نقاط مثبتی هم داشت. او به بازیکنان شاغل در خارج روی آورد اما در این میان به لیگ ایران بی‌توجه بود و اعتقادی به لیگ ایران و مربیان نداشت اما اگر بخواهیم سال سوم حضورش را بررسی کنیم به بازی‌های مقدماتی جام جهانی می‌رسیم. بازی‌هایی که با فراز و نشیب زیادی همراه بود. فکر می‌کنم کی‌روش تصمیمات عجولانه‌ای می‌گرفت. به طور مثال نباید اردوی آفریقای جنوبی به هر قیمتی برگزار می‌شد.

کارشناس فوتبال با اشاره به نقاط مثبت عملکرد کی‌روش گفت: در چند بازی یک سازمان دفاعی خوب را به نمایش گذاشتیم و این نشانگر عملکرد کی‌روش است. ما در جام جهانی هم با همین عملکرد دو بازی خوب را انجام دادیم.

وی درباره تمدید قرارداد کی‌روش نیز اظهار کرد: اگر بتوانیم قرارداد کی‌روش را طوری تمدید کنیم که شرایط و ضوابط خاصی در آن دیده شود و مبلغ قراردادش منصفانه افزایش یابد من موافق تمدید قرارداد او هستم اما نباید تن به هر درخواستی بدهیم و با هر قیمت قرارداد او را تمدید کنیم.

ذوالفقارنسب در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به موجی که برای تمدید قرارداد کی‌روش به راه افتاده است، این موج دست فدراسیون را در مذاکرات نخواهد بست؟ گفت: فدراسیون ضوابط و برنامه‌ای برای آینده داشته باشد مطمئناً تحت تأثیر هیچ جوی قرار نخواهد گرفت. فدراسیون باید اتاق فکری تشکیل دهد و عملکرد کی‌روش را پشت درهای بسته بررسی کند و اگر تصمیم بر تمدید قرارداد گرفت پشت درهای بسته با کی‌روش مذاکره کند اما اگر قصد داشت قرارداد کی‌روش را تمدید نکند به طور رسمی اعلام کنند. مدیران فدراسیون نباید تحت تأثیر هیجانات عمومی قرار بگیرند.

وی همچنین با اشاره به جام ملت‌های آسیا گفت: جام ملت‌های آسیا نزدیک است و خیلی از تیم‌هایی که در این جام حضور دارند، دست به جوان‌گرایی می‌زنند. هر کسی سرمربی ایران باشد باید با یک تغییر نسل وارد این بازی‌ها شود و هر بازیکنی می‌تواند در جام جهانی بعدی به میدان برود را در این جام از او استفاده کند. من معتقدم بازیکنان 32، 33 سال که در جام جهانی بعدی شانسی برای بازی کردن ندارند نباید در جام ملت‌ها حضور داشته باشند. باید به فکر یک تغییر نسل باشیم تا 4 سال بعد در جام جهانی نتایج بهتری کسب کنیم.

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...