نسخه چاپی

واكنش بسیج دانشگاه آزاد ارومیه به ابلاغیه حجاب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به ابلاغیه حجاب دانشگاه آزاد اعلام كرد: از علما، بزرگان و دلسوزان نظام تقاضا داریم كه برای لغو بخشنامه سخیف حجاب دانشگاه آزاد اقدام كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی، دانشگاه آزاد ارومیه در واکنش به ابلاغیه حراست دانشگاه آزاد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما دانشجویان پیرو خط مقام معظم رهبری از علما، بزرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و تمامی دلسوزان نظام تقاضا داریم که تمامی تلاش خود را برای لغو این بخشنامه حجاب انجام دهند.

متن بیانیه به این شرح است:

«بخشنامه اخیر مسئول حراست دانشگاه آزاد مبنی بر عدم برخورد دفاتر حراست با افراد بد حجاب در دانشگاه‌ها موجی از ناراحتی و تعجب را در جامعه به همراه داشته است.

یکی از مهمترین نکات قابل تامل در این بخشنامه تهدید به برخورد انضباطی با آمرین به معروف و ناهیان از منکر است که از آنان به عنوان «خاطیان» و از امر به معروف و ناهی از منکر به عنوان «دخالت بی‌مورد دفاتر حراست» یاد شده‌است.

این در حالی است که در قرآن کریم بارها بر اهمیت این امر مهم تاکید شده، در این راه شهداء بسیاری را تقدیم کرده‌ایم و مقام معظم رهبری نیز به صراحت فرموده‌اند:(هرجا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان بخشی پیدا کنم که آمر به معروف و ناهی از منکر خدای نکرده مورد جفای مامور و مسئولی قرار گرفته؛ خودم وارد قضیه خواهم شد.)

حال این سوال مطرح می‌شود که چرا علی‌رغم هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری و سایر دلسوزان نظام در رابطه با شبیخون فرهنگی باید شاهد چنین بخشنامه‌ای از جانب نهادی باشیم که همانطور که از نامش پیداست وظیفه حراست از اسلام و انقلاب و نظام را در دانشگاه‌ها بر عهده دارد؛ آن هم در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده‌است.

در حالی که مقام معظم رهبری تذکر لسانی را وظیفه همگانی می‌دانند و همچنین بر لزوم اسلامی شدن هر چه سریع‌تر دانشگاه‌ها تاکید دارند، این ظن برای دانشجویان تقویت می‌شود که ظاهرا جریاناتی در داخل کشور پس از مطالعه دقیق وصیتنامه حضرت امام (ره) و فرمایشات حضرت آقا، دقیقا به دنبال تحقق عکس آن هستند تا بتوانند از این طریق انقلاب را از درون با تهدید مواجه سازند.

خطاب به این جریان‌های سالوس و ریاکار، که هر از گاهی نقاب از چهره واقعی خود بر می‌دارند اعلام می‌داریم ما به عنوان کوچکترین سربازان مقام معظم رهبری و نظام در مقابل وقاحت‌های شما آرام نخواهیم نشست.

ما خوب می‌دانیم که فتنه در این دوران نتیجه‌ای جز تباهی مناقین در پی ندارد و شما نیز خوب بدانید که شکست، سرنوشت محتوم ستیز کننده با اسلام و نص صریح قرآن است.

اما روی دیگر سخن ما با مسئولین ذی‌ربط دانشگاه آزاد اسلامی است که سکوت برخی از آنان در این میان علامت سوال بزرگی را برای دانشجویان پدید آورده است.

برادران و خواهران، افرادی که همواره در کمین هستند تا به ارزش‌ها و داشته‌های گران‌بهای این ملت ضربه وارد کنند به سادگی خود را رسوا می‌کنند و تشخیص آن تنها نگاهی تیزبین همراه با دقت و بصیرت می‌طلبد.

مبادا در مقابل چنین اقداماتی سکوت پیشه کنید و با سهل‌انگاری عرصه را برای جولان این افراطیون مریض‌القلب فراهم سازید.

مبادا دانشگاهی که از قضا پسوند اسلامی را هم یدک می‌کشد و باید محلی باشد برای تحصیل و تهذیب دانشجویان به کانون توطئه علیه اسلام و انقلاب بدل شود.

ما دانشجویان پیرو خط مقام معظم رهبری از علما، بزرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و تمامی دلسوزان نظام تقاضا داریم که تمامی تلاش خود را برای لغو این بخشنامه سخیف انجام دهند.

جا دارد بخشی از بند میم وصیتنامه حضرت امام (ره) را نیز یادآور شویم که می‌فرمایند: (باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می باشند و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه‌های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند)»

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...