نسخه چاپی

نماز در مدارس اجباری نیست

مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از اجرای «طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز» از سال تحصیلی 93-94 در تمام مدارس كشور خبر داد و گفت: زنگ نماز در تمام مدارس كشور الزامی است، اما حضور دانش‌آموز اختیاری خواهد بود و هیچ نمره‌ای از آنها بابت عدم حضور در نماز كسر نخواهد شد.

به گزارش نما، محمدرضا مسیب‌زاده با اشاره به تشکیل اتاق‌های فکر برای آماده‌سازی برنامه‌های این مجموعه در سال تحصیلی جاری در تابستان اظهار کرد: در این راستا از اساتید فن در رشته‌های قرآن، عترت و نماز از حوزه و دانشگاه دعوت کرده‌ایم تا برنامه‌های تدارک دیده شده در این اداره کل را در اتاق‌های فکر به اشتراک نظر بگذارند.

وی ادامه داد: این اساتید با توجه به علم و آگاهی ویژه‌ای که دارند فعالیت‌های ما را در ابعاد فکری و علمی پشتیبانی خواهند کرد. سعی می‌کنیم با موضوعات چالشی برخورد کنیم و آنها را در بوته نقد بگذاریم تا نقاط ضعف آنها برطرف و نقاط قوت‌شان تقویت شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون دو جلسه اتاق فکر برای نماز و یک جلسه برای قرآن و همچنین عترت تشکیل شده و جلسات همچنان ادامه خواهند داشت.

مسیب‌زاده با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای سال تحصیلی جاری در دست اقدام داریم، گفت: در بخش نماز «طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز» در مراکز آموزشی و تربیتی از طرح‌های ارزشمندی است که توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده و امسال زمینه اجرایی شدنش را در مدارس و مراکز آموزشی سپری خواهد کرد.

وی افزود: جلسه ستاد اقامه نماز با حضور وزیر آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و اعضای شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که اجرایی شدن این طرح از جمله مباحث محوری و از مصوبات این جلسه بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس مصوب شد یکی از مدیران ارشد هر کدام از مراکز و معاونت‌ها به عنوان رابط این امر در محل ماموریت خود انتخاب شوند و تحقق اهداف را پیگیری کنند، گفت: هدف اصلی ما برای اجرای این طرح اقامه شکوهمند نماز است و امسال رویکرد عمده ما حضور مدیران ارشد و مدیران مدارس در صفوف نمازهای جماعت خواهد بود.

مسیب‌زاده افزود: در واقع کلیه فعالیت‌هایی که ما را در امر اقامه نماز در مدارس کمک خواهد کرد به صورت قانونمند مصوب و زمینه‌های اجرای آن فراهم شده است؛ البته برنامه‌ای که برای مقاطع مختلف داریم متفاوت است زیرا باید شرایط و گروه سنی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشوق‌هایی برای دانش‌آموزان شرکت کننده در نماز جماعت در نظر گرفته خواهد شد؟ گفت: نماز یک امر واجب است البته تشویق هم یکی از شیوه‌ها برای رونق گرفتن نماز جماعت در مدارس خواهد بود.

زنگ نماز در تمام مدارس کشور الزامی است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه ضمن تاکید بر اینکه زنگ نماز در تمام مدارس کشور الزامی است، اما حضور دانش‌آموز اختیاری خواهد بود و هیچ نمره‌ای از آنها بابت عدم حضور در صفوف نماز کسر نخواهد شد، گفت: باید زنگ نماز همزمان با افق شرعی در تمام مدارس کشور به صدا در آید. این امر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش را دارد.

به گفته مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش این طرح از سال تحصیلی 93-94 در تمام مدارس کشور اجرا می‌شود.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...